۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۶۳۵۳۱
رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد:
رئیس جمعیت هلال احمر از اجرای طرح کنترل کرونا در مبادی رسمی کشور از هفته آینده در مرزهای هوایی، زمینی و دریایی خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از جمعیت هلال احمر، کریم همتی با بیان اینکه بحث کنترل مبادی ورودی کشور به جمعیت هلال احمر سپرده شده، گفت: این طرح با همکاری وزارت بهداشت، وزارت راه و شهرسازی با هدف شناسایی و غربالگری و انجام تست سریع و نهایی، مدیریت مسافران ورودی و مشکوک، همکاری در قرنطینه موقت و رهگیری تا اتمام فرآیند بیماری و کمک به کاهش شیوع بیماری در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: از همه مسافران زمینی، هوایی و دریایی در زمان ورود به کشور غربالگری و در صورت نیاز تست سریع کرونا گرفته می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه از حدود صد مرز رسمی کشور در سه بخش، ۳۰ مرز انتخاب شده که شامل ۱۸ مرز زمینی، ۹ مرز هوایی و ۳ مرز دریایی است، گفت: از هفته آینده از مسافرانی که وارد ایران می‌شوند تست سریع کرونا گرفته می‌شود و در صورت نیاز به نقاهتگاه‌های پیش بینی شده ارجاع می‌شوند.

همتی با بیان اینکه روزانه هشت هزار نفر وارد کشور می‌شوند، گفت: افراد مشکوک و بدحال به مراکز درمانی و در غیر این صورت به نقاهتگاه‌ها انتقال پیدا می‌کنند.

وی همکاری وزارت بهداشت و وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی از جمله ضرورت‌های اجرای این طرح خواند و گفت: امروز در جلسه‌ای در وزارت کشور جزئیات اجرای این طرح در خصوص قرنطینه و اسکان افراد مشکوک برگزار خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ویروس جهش یافته در کشور وجود دارد، افزود: این همکاری باعث می‌شود که گسترش بیماری را غیر از استان خوزستان در سایر استان‌ها نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه این طرح در مرزهای غربی کشور به خصوص خوزستان در حال اجراست، گفت: ساز و کار نگهداری بیماران در نقاهتگاه‌ها تجربه جدیدی است به دلیل اینکه ما باید همه امکانات را داشته باشیم.

همتی تاکید کرد: هتل‌های نزدیک مرزهای کشور فضای مناسبی برای اسکان این افراد خواهد بود.

وی با اشاره به حضور پنج هزار نیروی جمعیت هلال احمر در اجرای این طرح گفت: این نیروها واکسینه خواهند شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در صورت ازدحام در مرزهای مورد نظر نیروهای جمعیت هلال احمر افزایش خواهند یافت، افزود: گروه‌های سه نفره در مرزهای زمینی و گروه‌های ۵ نفره در مرزهای هوایی مستقر هستند.  

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۱۶ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. 

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر