۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۶۳۴۵۴
در حال حاضر تنها 60 میلیون نفر از جمعیت جهان هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده و در برابر این ویروس ایمن شده‌اند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، کمتر از یک درصد (78 صدم درصد) از مردم جهان چرخه واکسیناسیون در برابر ویروس کرونا را تکمیل کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «پرنسا لاتینا»، در حال حاضر حدود 60 میلیون نفر از مردم جهان در برابر ویروس کرونا به صورت کامل واکسینه شده‌اند.

روند ایمنی در برابر کرونا از پایان سال 2020 آغاز شده و بر اساس گفته «رونالدو پرز» مدیر مرکز علوم و فناوری «بیوکوبافارما» تا کنون 284 میلیون دوز واکسن کرونا تولید و استفاده شده است.

در حال حاضر حدود 166 میلیون نفر در 81 کشور جهان دست کم یک دوز واکس کرونا دریافت کرده‌اند که 2.13% از کل جمعیت جهان را شامل می‌شود.

بر اساس گفته پرز، واکسن‌هایی که در حال حاضر تایید و مورد استفاده قرار می‌گیرد بین 70 تا 90 درصد اثر بخشی داشته‌اند.

از سوی دیگر حساب توییتری واکسن اسپوتنیک V روسیه می‌گوید با پیشی گرفتن از واکسن «فایزر»، از لحاظ کسب تأییدیه در کشورهای مختلف در جایگاه دوم قرار گرفته است.

در حال حاض ۴۵ کشور جهان استفاده از واکسن روسی اسپوتنیک V را مورد تایید قرار داده‌اند.واکسن آسترازنکا که مورد تایید ۴۹ کشور جهان قرار گرفته در جایگاه نخست قرار دارد.

واکسن‌ فایزر مورد تایید ۴۳ کشور قرار داشته و واکسن مودرنا نیز توسط ۱۹ کشور جهان تایید شده است.

بر اساس آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به حدود 29 میلیون نفر رسیده و قربانیان ویروس کرونا در جهان نیز به حدود 2 میلیون و 580 هزار نفر رسیده است.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم دو هزار و ۵۳۰ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده ۵۲۲ هزار و ۷۵۶ نفر افزایش یافت.

این آمار نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۶۵ هزار و ۴۰۲ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۲۸ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۹۰۷ نفر رسید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر