۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۳۴۵۰
وزارت دفاع کره جنوبی از همکاری نزدیک سازمان‌های اطلاعاتی سئول و واشنگتن برای نظارت بر تحرکات اتمی کره شمالی خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، به دنبال ادعای رسانه‌های آمریکایی در زمینه ساخت و سازهای جدید کره شمالی در تاسیسات اتمی خود،  وزارت دفاع کره جنوبی از همکاری با پنتاگون برای رصد اطلاعاتی تحرکات اتمی پیونگ یانگ خبر داد. 

هفته گذشته شبکه سی.ان.ان بر اساس تصاویر ماهواره‌ای مدعی شد که کره شمالی، تحرکاتی برای توسعه یک سایت مخفی زیرزمینی برای انبار کردن کلاهکهای اتمی خود آغاز کرده است. 

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، «مون هونگ سیک» معاون وزیر دفاع کره جنوبی گفت، مقامات اطلاعاتی سئول و واشنگتن از نزدیک در حال رصد تحرکات کره شمالی هستند. 

وزارت دفاع کره جنوبی ماه گذشته میلادی نیز از تلاش کره شمالی برای توسعه توانمندیهای موشکی خود خبر داده بود اما تاکید کرده بود که هیچ نشانه‌ای از فعالیتها در سایت آزمایش اتمیِ تخریب شده «پیونگی ری» و همچنین رآکتور غیرفعال شده «یونگ بیون» مشاهده نشده است.

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز روز جمعه ضمن تاکید بر تعهدات واشنگتن برای تامین امنیت کره جنوبی از آمادگی قابلیتهای نظامی این کشور برای استفاده در این زمینه در صورت نیاز خبر داد. 

وی با اشاره به لزوم آمادگی نظامی گفت، واشنگتن تعهدات خود را در این زمینه جدی می‌گیرد و برای اطمینان از آمادگیهای نظامی و تقویت آن بر رزمایشهای مشترک ارتش آمریکا با متحدان خود در منطقه تاکید کرد.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که کره جنوبی اخیرا به صورت ضمنی خواستار عدم برگزاری رزمایش مشترک میان دو کشور شده است که احتمالا قرار است طی هفته آینده برگزار شود.

کره شمالی ضمن محکوم کردن رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی، آن را اقدامی تحریک آمیز علیه خود خوانده و همواره درباره برگزاری چنین رزمایشهایی هشدار داده است.

«رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته گذشته از ادامه فعالیتهای اتمی کره شمالی در برخی از تاسیسات اتمی این کشور خبر داده بود. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر