۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۶۳۳۹۲
فردا برگزار می‌شود؛
مانور امداد ونجات مانور روز بدون حادثه جهت هماهنگی و مشارکت دستگاه‌های امدادی عضو کمیسیون ایمنی راه‌ها روز ۱۴ اسفند در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.

به گزارش پایداری ملی، هرمز ذاکری، معاون مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن روزهای پایانی سال و افزایش سفرها و لزوم آمادگی دستگاه‌های امدادی در مدیریت و ارائه خدمات مناسب، مانور روز بدون حادثه جهت هماهنگی و مشارکت دستگاه‌های امدادی عضو کمیسیون ایمنی استان روز پنج‌شنبه ۱۴ اسفند با مشارکت ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این مانور، تمرین جهت هماهنگی بین دستگاه‌های عضو کمیسیون از جمله امداد و نجات هلال‌احمر، اورژانس، پلیس، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و حتی شهرداری‌ها و معاونت‌های عمرانی استانداری‌ها است.

ذاکری تأکید کرد: با اجرای این مانور، مردم با نوع خدمات‌رسانی این دستگاه‌ها آشنا شده و همچنین مشاهده خواهند کرد که در صورت هماهنگی گروه‌های امدادی، به چه میزان توان امداد و نجات و کیفیت خدمات‌رسانی افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: یکی دیگر از اهداف برگزاری این مانور، تمرین گروه‌های ایمنی جهت خدمات‌رسانی به مردم در ایام نوروز است. هر استانی به انتخاب خود این مانور را برگزار خواهد کرد. به‌طور مثال در استان لرستان قرار شده که این مانور به‌صورت برگزاری نقاشی و به‌طور نمادین برگزار شود. در استان مرکزی هم این مانور را با طراحی‌های متنوع و نصب پوستر برگزار خواهند کرد.

معاون مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران اظهار کرد: مطابق مصوبه کمیسیون ایمنی راه‌ها، قرار بوده که به‌طور مرتب هر ماه یک بار چنین مانوری برگزار شود؛ اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و دیگر مشکلات، امسال تاکنون سه بار این مانور در سطح کشوری برگزار شده است.

به گفته وی مانور روز بدون حادثه با هماهنگی دستگاه‌های عضو کمیسیون ایمنی با هدف فرهنگ‌سازی و آمادگی دستگاه‌های امدادی در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه پیدا می‌کند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر