۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۶۳۳۸۶
همدان - ایرنا -ضعف‌ در حوزه زیرساخت ها اقدام کرده است، گفت: این روند برای احصا کمبودها باید ادامه یابد و براساس مطالعات قرارگاه برای رفع کاستی ها و مصون سازی زیرساخت ها در برابر تهدیدهای احتمالی برنامه ریزی و تدبیر شود.
به گزارش پایداری ملی  ایرنا، «سیدسعید شاهرخی» شامگاه سه شنبه در جلسه اعضای شورای پدافند غیرعامل استان همدان، افزود: مبنا و پایه حرکت قرارگاه زیستی «آموزش» است، بنابراین باید برای همه اماکن سرفصل آموزشی مطابق با تهدیدهای آن حوزه تهیه و تدوین کنیم.

وی اظهار داشت: مدیران مجموعه باید تمهیدات ضروری برای حفاظت فیزیکی از اماکن و محل های مورد مطالعه قرارگاه پدافند زیستی را در نظر بگیرند که برای تحقق این امر باید نسخه مناسب برای هر مکان مطابق با آسیب‌ها و تهدیدهای احتمالی تجویز و به متولیان امر ابلاغ شود.

استاندار همدان، قرارگاه پدافند زیستی را نماد یک قرارگاه بسیجی دانست و گفت: قرارگاه پدافند زیستی استان به فرماندهی جانشین سپاه انصارالحسین(ع) همدان، فعالیت های بسیار موثری در جریان مقابله با همه گیری ویروس کرونا داشته است.

وی افزود: این قرارگاه به مثابه بازوی توانمند نظارت بر فرایند اجرای شیوه نامه های بهداشتی و مصوبات استانی و ملی ستاد کرونا عمل کرده و همین امر موجب کسب موفقیت های چشمگیر ستاد مقابله با کرونا در استان همدان شده است.

استاندار همدان گفت: به طور قطع اقدامات قرارگاه پدافند زیستی در حوزه پیشگیری نقش موثری برای کاهش آمار ورودی بیمارستان ها داشته و با نظارت جدی بر روند اجرای مصوبات و رعایت پروتکل های بهداشتی گام های موثری را در این مسیر برداشته است.

شاهرخی افزود: اگر امر پیشگیری و نظارت بر فعالیت ها با قوت پیگیری نمی شد به طور حتم به علت افزایش شمار مبتلایان به کرونا و ورودی بیمارستان ها، حوزه درمان زمین گیر میشد.

استاندار همدان گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی عملکرد استان ها را بر مبنای ۱۰۰ شاخص بررسی و با سال ۹۲ مقایسه کرده که همدان در بسیاری از شاخص ها دارای رتبه های برتر ملی است.

وی، فعالیت های انجام شده در بخش پدافند غیرعامل استان همدان را به اذعان مقامات کشوری مطلوب عنوان کرد و افزود: پدافند غیرعامل به معنای حفظ و نگهداری دارایی و مراقبت از اماکن حساس در برابر خطرات و تهدیدهای احتمالی است .

شاهرخی با تاکید بر اینکه همدان از استان های فعال کشور در حوزه پدافند غیرعامل است، تصریح کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل استان همدان به عنوان یکی از شاخص های پیشرفت و توسعه نقش مهم و موثری در تحقق این مهم دارد که این طرح در زمان معین رونمایی و ارائه خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر