۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۶۳۳۶۱
براساس اعلام شرکت کنترل کیفبت هوای تهران، کیفیت هوای ‌پایتخت هم‌اکنون (۱۲ اسفند) در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است اما بهبود این شرایط و برقراری وضعیت قابل قبول هوا طی روز ‌پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا ،بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران در صبحگاه امروز  (۱۲ اسفند ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته که ناشی از پایداری نسبی جوی، عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و افزایش حجم ترافیک صبحگاهی است.

طی روز با رشد ناپایداری جوی به‌تدریج بر تندی باد افزوده می‌شود و باعث پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد همچنین با تداوم این شرایط جوی و وزش باد مؤثر پیش‌بینی می‌شود در اواخر وقت  با وجود افزایش ترافیک شامگاهی در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار گیرد.

با کاهش نسبی تندی باد تا صبحگاه فردا (۱۳ اسفند ماه) همراه با افزایش ترافیک بر غلظت آلاینده‌ها افزوده می‌شود، هرچند نسبت به روز گذشته از میزان کمتری برخوردار خواهد بود بنابراین انتظار می‌رود در برخی مناطق پرتردد کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال داشته باشد. افزایش تدریجی تندی باد طی روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد بنابراین در شامگاه فردا (۱۳ اسفند ماه)  نیز با برقراری شرایط مساعد جوی در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت.

 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۴ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۰۳ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر