۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۶۳۳۴۷
ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراخوان حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های خلاق و نوآور در این حوزه را اعلام کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در مسیر رشد، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های خلاق علوم شناختی حمایت می‌شوند و محصولات نوآور آنها به بازار می‌آید. بر این اساس فراخوانی منتشر شده تا از تولید و توسعه محصولات و خدمات خلاق و نوآوری در حوزه علوم شناختی حمایت شود.

ستاد توسعه علوم وفناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری در چارچوب سیاست‌ها و راهبردهای مصوب، با انتشار این فراخوان از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های خلاق در راستای اولویت‌های تعیین شده حمایت می‌کند.

در این فراخوان تاکید شده است که از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های خلاق و فناوری حمایت می‌شود که دارای ایده نوآورانه و مسئله محور در زمینه علوم و فناوری‌های شناختی، تیم کامل و مدل کسب و کار بوده و نیازمند سرمایه در مراحل اولیه باشند.

پس گروه‌های فعال در این زمینه باید متشکل از حداقل ۳ نفر شامل عضو فنی، شناختی و کسب و کار بوده و بر روی ایده، محصول یا خدمات متمرکز بر علوم و فناوری شناختی و در چارچوب اولویت‌های ستاد متمرکز باشد.

همچنین در این فراخوان، استارت‌آپ ها باید عضو یک شتابدهنده یا مرکز رشد باشند و حداقل مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال از طریق شتاب دهنده یا مرکز رشد برای تولید محصول، سرمایه گذاری اولیه غیر شتابدهی انجام شده باشد.

حمایت از استارت‌آپ ها و شرکت‌های خلاق و فناور شناختی شامل حمایت از خدمات پیش‌شتابدهی، شتابدهی، سرمایه مرحله بذرمایه، تسهیل جذب سرمایه گذاری، حمایت در قالب یارانه فروش و حمایت برای اخذ مجوز و استانداردهای لازم است.

در برنامه حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های خلاق و فناور در علوم شناختی، طرح‌ها بر اساس فراخوان عمومی ستاد دریافت و پس از ارزیابی و تأیید اولیه توسط داوران ستاد، نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

متقاضیان می‌توانند از تاریخ ۱۱ تا ۱۷ اسفند از طریق research@cogc.ir طرح خود را ثبت کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر