۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۶۳۳۳۵
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع بر اساس مأموریت ذاتی خود گام های موثری در زمینه افزایش توان رزم نیروهای مسلح برداشته است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر،  مراسم تحویل دهی انواع هواپیماهای نظامی، ترابری سنگین و بالگرد و همچنین ده ها موتور پیشرفته در صنایع هوایی وزارت دفاع  با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع، امیر نصیر زاده فرمانده نیروی هوایی ارتش و امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش برگزار شد.

در این مراسم  ۹فروند هواپیمای نظامی، ۱۰ فروند بالگرد و ده ها موتور بازآماد شده در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع تحویل نیروها ی مسلح شد.  

امیر سرتیپ حاتمی در این مراسم با بیان اینکه این میدان پویایی گویای شکست فشار حداکثری دشمن و موفقیت راهبردهای جمهوری اسلامی ایران است، گفت: دشمن با دو راهبرد تحریم و عدم اجازه خرید تجهیزات تلاش کرد ایران را شکست دهد اما جمهوری اسلامی با سه راهبردی اتکا به توان داخلی، بهینه سازی تجهیزات دفاعی و امنیتی با شرایط روز و ساخت تسلیحات بومی در حوزه های مختلف رزم زمینی، دریایی، موشکی و سایبری توانست دشمن را شکست دهد.

وی ادامه داد: سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع بر اساس مأموریت ذاتی خود گام های موثری در زمینه افزایش توان رزم نیروهای مسلح در حوزه تعمیرات اساسی و ارتقای انواع هواپیما، بالگرد و موتورهای نظامی برداشته است به نحوی که در سال جاری موفق به «اورهال» و تعمیر اساسی ده‌ها فروندهواپیما، بالگرد و موتورهای مورد نیاز نیروهای مسلح شده است.  

وزیر دفاع، ۹فروند هواپیماهای بازاماد شده را از نوع هواپیماهای نظامی F۴ ,F۱۴ ,F۲۷، میراژ و همچنین هواپیماهای ترابری C۱۳۰,۷۰۷و ۷۴۷ برشمرد و گفت: این هواپیماها در رزم هوایی و در مأموریت های متنوع رزمی، تاکتیکی و ترابری کاربرد فراوان دارند که با تحویل آنها به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ناوگان رزم هوایی نیروهای مسلح تقویت خواهد شد.

امیر حاتمی، ۱۰ فروند بالگردهای بازآماد شده را انواع متنوع بالگردهای شرقی و غربی ۲۱۴,۲۰۵,۲۰۶,۲۰۹,۲۱۲ و میل شرقی ۱۷۱برشمرد و گفت: این بالگردها دارای کاربری های رزمی، انتظامی و امدادی هستند که برای بهره برداری یگان هایی از نیروهای هوایی ارتش، هوانیروز، نیروی دریایی سپاه و هواناجا تحویل می شود.  

وی در خصوص ده‌ها موتور بازآماد شده توسط متخصصین صنایع هوایی وزارت دفاع، گفت: این موتورها از انواع متنوع توربوجت، توربوفن، و توربوشفت هستند که در هواپیماها و بالگردهای نظامی ناوگان بالگردی هوانیروز، نیروی هوایی و دریایی ارتش مورد استفاده قرار می‌گیرند.  

وزیر دفاع در ادامه با بیان اینکه  نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پس پیروزی انقلاب اسلامی با مشاهده تحریم‌های شدید نظامی کشورهای خارجی علیه ایران، دست‌شان را بر روی زانوهای خود گذاشتند و قدم در راه خودکفایی در عرصه‌های مختلفی دفاعی گذاشتند، تاکید کرد: در این مسیر، ساخت انواع جنگ‌افزارها و تسلیحات دفاعی متناسب با نیاز روز و همچنین بازآماد و بازطراحی ادوات نظامی موجود که از گذشته در کشور وجود داشت، دو راهبرد اصلی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران شد.

امیر حاتمی تصریح کرد: اورهال تجهیزات نظامی سبک، نیمه سنگین و سنگین توسط متخصصان داخلی، مسیری کم هزینه و مطمئن برای ارتقا توان دفاعی نیروهای مسلح است؛ شیوه‌ای که در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران نیز به آن اهمیت فراوانی داده شده است.

وی با بیان پیچیدگی های صنعت هوایی و استانداردهای خاص این صنعت راهبردی، گفت:  در فرایند طراحی، ساخت و بازآماد انواع تجهیزات هوایی، استانداردها برای هر قطعه باید پاس(رد) شوند که این یک کار بسیار سخت و دشوار است؛ بحمدالله این سختی‌ها را پشت سر گذاشتیم و امروز در صنعت هوایی صاحب فن و فناوری هستیم و می‌توانیم صنعت هوانوردی را یک صنعت خوداتکا بدانیم.

وزیر دفاع با بیان اینکه سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با طراحی و تولید قطعات مورد نیاز و اورهال انواع هواپیما، موجب شد تا در طول این سال ها خللی در توان رزم هوایی نیروهای مسلح ایجاد نشود، گفت: هواپیماهای نیازمند به تعمیرات اساسی نیروهای مسلح همواره بدون هیچگونه وابستگی و با بهره گیری حداکثری از توان صنعتی حوزه دفاع، دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان و بویژه همکاری و حمایت صمیمانه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی بازآماد و به موقع تحویل یگان های هوایی نیروهای مسلح شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر