۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۶۳۳۱۱
شرکت نیسان اعلام کرد سیستم هیبریدی خودروهایش را ارتقا می دهد و بازده حرارتی آن را به ۵۰ درصد می رساند تا از انتشار دی اکسید کربن بکاهد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر ، نیسان اعلام کرد در نسل بعدی فناوری هیبریدی e-Power خود به ۵۰ درصد بازده حرارتی دست یافته است.

طبق گزارشی جدید بازده حرارتی بیشتر موتورهای بنزینی نوین حدود ۴۰ درصد است. به عبارت دیگر ۴۰ درصد از انرژی که این موتورها با سوزاندن سوخت تولید می‌کنند به حرکت تبدیل می‌شود. بقیه انرژی ایجاد شده به شکل گرما و گازهای گلخانه‌ای هدر می‌رود. به این ترتیب فناوری نوین نیسان به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای منجر خواهد شد.

این خودروساز در اصل با توسعه سیستم e-Pwer توانسته بود به بازده حرارتی بالاتری دست یابد ، زیرا این سیستم مانند موتورهای بنزینی معمول کار نمی‌کند. به طور دقیق‌تر سیستم مذکور خودرو را به کار نمی‌اندازد و در عوض مانند یک ژنراتور برق مخصوص برای فناوری پیشرانه الکتریکی عمل می‌کند. این بدان معنا است که موتور در تمام مدت فعالیت بیشترین بازده را خواهد داشت به این ترتیب سوخت بهتر می سوزد.

توشیهیرو هیرای نایب رئیس ارشد بخش مهندسی خودروی برقی و پیشرانه نیسان در این باره می‌گوید: ۵۰ سال طول کشید تا بازده حرارتی موتورهای معمولی از ۳۰ به ۴۰ درصد برسد. اما ما با سیستم e-Power طی چند سال این بازده را به ۵۰ درصد رساندیم.

نیسان قبلاً اعلام کرد تا اوایل ۲۰۳۰ میلادی یک نسخه برقی از تمام مدل‌های جدید خود در بازارهای بزرگش عرضه می‌کند و امیدوار است تا ۲۰۵۰ میلادی انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط خودروهایش را متوقف کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر