۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۶۳۲۲۷
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: حمایت این مجموعه در سال ۱۴۰۰ از پروژه‌های محرومیت‌زدایی، سازندگی و اشتغال و کارآفرینی توسعه خواهد یافت و برنامه‌هایی برای تحقق این مهم پیش‌بینی شده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، سردار غلامرضا سلیمانی صبح امروز در آیین افتتاح مرکز ترک اعتیاد مرکز بهشتی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت علی(ع)، اظهار کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی در جهت تحقق جامعه مهدوی، با امامت نائب امام زمان(عج) در حرکت هستیم، معظم‌اله در جلو قرار دارند و ملت ایران و جهان اسلام پشت سر ایشان به سمت بستر سازی برای ظهور خورشید عظمای ولایت از مسیر تحقق دولت اسلامی، جامعه‌پردازی و تمدن نوین اسلامی در حال حرکت است.

وی خاطرنشان کرد: در گام نخست، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، در چله اول انقلاب علی‌رغم همه توطئه‌ها، تا سنگ‌اندازی‌ها و دشمنی‌ها و فشارها، نظام مقدس جمهوری اسلامی استقرار پیدا کرد، نظام علوی، عاشورایی، مهدوی و مردمی از همه حوادث بزرگ به سلامت عبور کرد و در مسیر پیش‌رو وارد مرحله و گام دوم شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ظرفیت‌های مردم سالاری اسلامی و پیاده‌سازی همه نرم‌افزارهای نظام در گام دوم با همت ملت و امامت مقام معظم رهبری، افزود: بدون تردید ملت ایران در الگوسازی راه اطمینان‌بخشی را در پیش گرفته، به‌گونه‌ای که افق‌های پیروزی و موفقیت را برای ملت ایران می‌بینیم.

سردار سلیمانی، اقدامات محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی را نمونه‌ای از پیاده‌سازی نرم‌افزارهای مردم سالاری اسلامی برشمرد و گفت: امروز در این مرکز ترک اعتیاد شاهد استفاده از همه ظرفیت‌های لرستان هستیم و این یعنی از قالب دیوان‌سالاری و بروکراسی خارج شدیم و در کنار یکدیگر خدماتی را با هدف الگوسازی ارائه می‌دهیم.

وی ادامه داد: این الگوسازی وقتی در مقابل چشمان ما قرار گرفته و عملیاتی می‌شود، بایستی به حد نیاز تکثیر پیدا کند، البته که با تمرکز بر پیشگیری باید زنجیره‌ای از الگوی درمان را پیش‌بینی و پیاده‌سازی کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه وزارت بهداشت و دستگاه‌های ذی‌ربط رسالت حفظ سلامت مردم را بر عهده دارند، افزود: یک مخاطره بزرگی برای مردم به نام ویروس منحوس کرونا به وجود آمده است، مردم در این شرایط نقش‌آفرینی کرده و در امتداد وزارت بهداشت قرار گرفته و در بخش‌ها و مراحل مختلف به صحنه آمدند.

سردار سلیمانی با اشاره به جهانی شدن طرح شهید سلیمانی در کنترل و پیشگیری از شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: همچنان‌که تدبیر رهبر انقلاب در اجرایی شدن طرح کمک مومنانه یک الگوسازی است.

وی ادامه داد: بر اساس گفته برخی کارشناسان، در سه مرحله انسجام ملت ایران به صورت برجسته به چشم آمده که شامل دوران انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و دوران مواجه با ویروس کرونا بوده که این از قابلیت‌های نظام و مردم سالاری اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر توجه به پیاده‌سازی نرم‌‌افزارها در گام دوم انقلاب، گفت: اینکه از همه ظرفیت‌ها برای محرومیت‌زدایی، برای خدمت به مردم و برای الگوسازی جهت درمان معتادان متجاهر که فرزندان این ملت هستند، بایستی استفاده کرد.

سردار سلیمانی ایجاد مراکز صیانت از معتادان را زنجیره کاملی از بازآفرینی و احیای بخشی از جامعه عنوان و تصریح کرد: برای این قشر همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه برای ایجاد اشتغال ارائه خواهد شد و از محصولات تولیدی و سایر فعالیت‌های آن‌ها حمایت می‌شود.

وی، بسیج را خدمت‌گذار ملت ایران خواند و افزود: بسیج فرزند ملت ایران برای ملت ایران و خدمت‌گذار ملت ایران است، معتادان نیز بخشی از این ملت هستند و از این‌رو برای خدمت‌رسانی به آن‌ها دریغ نخواهیم کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: حمایت این مجموعه در سال ۱۴۰۰ از پروژه‌های محرومیت‌زدایی، سازندگی و اشتغال و کارآفرینی توسعه پیدا خواهد کرد و برنامه‌های بلندی برای تحقق این مهم پیش‌بینی شده است، ضمن اینکه لرستان از نظر تقویت و توسعه زیرساخت‌های بسیج و افزایش تعامل با دستگاه‌های دولتی در جهت خدمت‌رسانی در اولویت خواهد بود.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: همه ما یک جبهه در برابر دشمن هستیم، همه ما یک جبهه هستیم برای خدمت‌رسانی و همه ما یک جبهه هستیم برای حل مسائل، و بایستی نرم‌افزارهای تحقق این اهداف را به خوبی در استان‌ها پیاده‌سازی کنیم.

وی بر استفاده از امتداد مردمی و ذخیره راهبردی انقلاب اسلامی تحت عنوان بسیج مردمی تاکید و اظهار کرد: بسیج مردمی را نباید دست‌کم گرفت، در عرض دستگاه‌ها به عنوان بسیج قرار نداریم، بلکه در امتداد دستگاه‌ها قرار داریم و نقش‌آفرینی خواهیم کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر