۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۶۳۲۰۴
تولید کالاهای باکیفیت بیشتر برای افزایش بهره‌وری و کارایی آنها، موضوعی است که این روزها به یک چالش رقابتی میان تولیدکنندگان بدل شده است. با تلاش 2 مجموعه فناور، گام‌های بزرگی برای تحقق تولید هوشمند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی برداشته شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،هوش مصنوعی را یکی از فناوری‌های راهبردی و تاثیرگذار عصر حاضر می‌دانند. علمی کاربردی که به همه حوزه‌های فناورانه نفوذ کرده و با قدرتی که دارد تحولاتی چشمگیر در آنها ایجاد کرده است. یکی از حوزه‌هایی که از این فناوری کمک گرفته است تا خود را ارتقا دهد، تولید هوشمند است. تولیداتی که با استفاده از هوش مصنوعی کیفیتی بالاتر و بهتر دارند.

تولید کالاهای باکیفیت بیشتر برای افزایش بهره‌وری و کارایی آنها، موضوعی است که این روزها به یک چالش رقابتی میان تولیدکنندگان بدل شده است. تولیداتی که با کنار زدن سیستم‌های سنتی و با استفاده از فناوری‌های نوین مبتنی بر اینترنت اشیا و هوش مصنوعی کیفیتی بهتر دارند و برای مردم کاربردی‌تر هستند. استفاده از فرآیندها و فناوری‌های نوین مبتنی بر اینترنت اشیا و هوش مصنوعی موجب بهبود دسترسی به منابع تولید می‌شود و الگوهای رفتاری سازمان‌ها و صنایع را متحول می‌کند.

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یکی از متولیان توسعه هوش مصنوعی در کشور، شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند را حمایت و فضا برای توسعه محصولاتشان را فراهم کرده است. در حال حاضر نیز 2 شرکت دانش‎‌بنیان به این حوزه ورود کرده‌اند. در این گزارش با فعالیت و تولیدات این شرکت‌ها آشنا می‌شویم.


1. سامانه پایش مطالعات آب

شرکت دانش‌بنیان کبری‌سامانه که در پارک علم و فناوری اقبال یزد مستقر است برای بالا بردن کیفیت تولیدات ایران‌ساخت پا به میدان گذاشت و از سال 91 به این حوزه ورود جدی کرد. طراحی و تولید نرم‌افزار و ارائه آموزش، مهم‌ترین اهداف این شرکت است.

این مجموعه با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی روز دنیا سعی در تولید نرم‌افزارهای کاربردی کرده است. این برنامه‌ها که معمولا با یکی از زبان‌های متن باز مانند جاوا تولید می‌شود بر روی سرورها قابل نصب هستند و در قالب نرم‌افزار کاربردی، ابزاری و طراحی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سامانه پایش مطالعات آب و سامانه جامع پایش و مدیریت ماشین‌آلات از جمله محصولاتی است که توسط این شرکت برای تحقق تولید هوشمند در کشور طراحی و ساخته شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است.
 

2. نرم افزار مدیریت پرونده‌های سازمانی

شرکت داده پردازان نوین اهداف (دپنا) نیز دیگر مجموعه‌ای است که از سال 80 با حضور جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر کشور، از جمله دانشگاه صنعتی شریف فعالیت خود را زمینه فناوری اطلاعات و به کارگیری شیوه‌های مدیریتی و مشتری‌محور آغاز کرده است.

اتوماسیون اداری دپنا یکی از محصولات تولیدی این شرکت است. این نرم‌افزار، امکان مکانیزاسیون(ثبت و گردش) مکاتبات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی را به روش‌های مختلف فراهم می‌کند.

امکان «ثبت نامه‌های داخلی و خارجی و ارسالی و دریافتی»، «جستجوی سریع و پیشرفته در همه فیلدهای نامه ها و مدارک»، «جستجو در متن فایل نامه»، «قابلیت تعریف قالب‌های چاپ دلخواه در مایکروسافت آفیس»، «قابلیت دسته‌بندی مکاتبات به شکل دلخواه (بایگانی شخصی)»، «بایگانی خودکار مکاتبات و سایر اسناد و مدارک پس از سیر اداری آنها (وضعیت خاتمه نامه)»، «امضای الکترونیکی» و غیره از جمله امکانات این نرم‌افزار است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر