۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۶۳۱۸۱
«کاربرد، پایش و ایمنی زیستی پروبیوتیک‌ها» عنوان وبینار علمی و تخصصی است که 5 و 6 اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس ، ایمنی زیستی پروبیوتیک‌ها که نقشی اساسی در ارتقای عملکرد سیستم ایمنی بدن دارند در این وبینار مورد بررسی قرار می‌گیرد. رویدادی فناورانه برای بررسی کاربردها، پالایش و ایمنی زیستی پروبیوتیک‌ها با مشارکت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی و انجمن پروبیوتیک و غذاهای سودمند برگزار می‌شود. هدف از برگزاری آن، بیشتر شدن نقش این باکتری‌های مفید در سبد غذایی مردم است.

پروبیوتیک، موجودات ریز، زنده و فعال میکروسکوپی هستند که خوردن آن‌ها باعث تغییر میکروبیوم دستگاه گوارشی ما برای سلامتی بیشتر می‌شود. بیشتر اوقات به آن‌ها باکتری‌های مفید روده هم می‌گوییم. وجود این باکتری‌های خوب، از رشد و تکثیر باکتری‌های بیماری‌زا جلوگیری می‌کند و باعث گوارش بهتر غذا و کمک به کارکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود.
«پروبیوتیک‌ها و غذاهای فراسودمند: یافته‌ها و تحقیقات نوین»، «تولید و فرمولاسیون فرآورده‌های پروبیوتیکی: اصول و مقررات»، «پایش فرآورده‌های پروبیوتیکی: اصول و روش‌ها»، «ایمنی زیستی پروبیوتیک‌ها» و پروبیوتیک‌ها و کاربرد آن در علم پزشکی» مهم‌ترین محورهای این همایش علمی و تخصصی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر