۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۶۳۱۷۱
دولت سئول می گوید ایران از پیشنهادهای کره جنوبی درباره نحوه استفاده از دارایی های مسدود شده استقبال کرده و بعد از رایزنی با طرف آمریکایی، این طرح به سرانجام می رسد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، وزارت خارجه کره جنوبی می گوید دارایی های مسدود شده ایران بعد از رایزنی با ایالات متحده آزاد خواهد شد.

این وزارتخانه این بیانیه را بعد از آن صادر کرد که ایران از حصول توافق با سئول درباره نحوه تراکنش و استفاده از پول های مسدود شده خبر داد.

ایران  روز دوشنبه اعلام کرد این توافق در جریان دیدار میان «عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی ایران، و «رو جئونگ-هیون» سفیر کره جنوبی در تهران، حاصل شده است.

ظاهراً طرفین درباره مقصدهای انتقال پول و مقدار دارایی که تهران خواهان آزادی آن است؛ صحبت کرده اند.

حدود هفت میلیارد دلار از دارایی های حاصل از فروش نفت ایران در دو بانک کره جنوبی مسدود شده و سئول مدعی است تا از آمریکا معافیت تحریمی نگیرد؛ آنها را آزاد نخواهد کرد.

اکنون وزارت خارجه کره جنوبی مدعی است که درباره نحوه استفاده از این دارایی ها با ایران صحبت کرده و طرف مقابل هم رضایت خود را از بابت پیشنهادهای مطرح شده از سوی سئول نشان داده است.

با این حال، این وزارتخانه مدعی است که رفع مسدودیت دارایی ها باید از طریق مشورت با کشورهای مرتبط ازجمله آمریکا انجام شود.

این در حالی است که اوایل فوریه، یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی گفته بود که سئول در حال نهایی کردن مذاکرات با واشنگتن درباره استفاده از بخشی از دارایی های مسدود شده برای پرداخت بدهی های معوقه ایران است.

همچنین ادعا می شود که برای تسهیل تجارت اقلام بشردوستانه با ایران، کره جنوبی به دنبال استفاده از کانال تجاری سوئیس (SHTA) و استفاده از دارایی های مسدود شده برای خرید کالاهای مورد نیاز ایران از شرکت های سوئیسی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر