۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۶۳۱۶۶
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: محدودیت‌ها برای افراد مبتلا به کرونا از خدمات اماکن عمومی، بر مبنای کد ملی شهروندان، در شهرستان سمنان آغاز شد و منطبق بر نتایج، از پانزدهم اسفند در کل استان ادامه می‌یابد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، حبیب الله خجسته پور روز دوشنبه در نشست شورای پدافند غیر عامل استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: یکی از راههای قطع زنجیره شیوع کرونا ، قطع ارتباط افراد مبتلا به این ویروس با سایر مردم و حتی افراد خانواده است، نخستین راه درخواست و خواهش از افراد مبتلا این است که در صورت داشتن آزمایش کرونای مثبت و حتی نداشتن علائم، حداقل ۱۴ روز خانه در قرنطینه بمانند و با فردی ارتباط نداشته باشند.

وی ادامه داد: برای برخی از مبتلایان به کرونا رعایت اصول قرنطینه امری لازم و پراهمیت تلقی نمی‌شود ولی آن را جدی نمی‌گیرند.

 معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: مسئولان مرتبط با مهار و کنترل کرونا باید با تمهید مقدمات و ایجاد برخی محدودیت ها سبب شوند تا قانون‌شکنان قرنطینه کرونایی ، امکان دسترسی به خدمات را نداشته باشند.

 وی یادآور شد: اصل بر این است که هر فرد با آزمایش مثبت کرونا به صورت خودکار ۱۴ روز از اجتماع دور باشد و خود را قرنطینه کند.

خجسته پور با اشاره به اینکه به منظور برخورد با افرادی که قوانین کرونایی و اصول قرنطینه‌ای را رعایت نمی کنند مقرر شد تا خدمات به این دسته از افراد ارائه نشود و ممنوعیت هایی برای این افراد ایجاد شود گفت:  تشخیص کرونای مثبت برای هر فرد مبتلا منجر به ثبت شماره ملی به مدت ۱۴ روز در سامانه ماسک می‌شود.

وی گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی شهر سمنان تا ۱۵ اسفند موظفند تا در هنگام ورود افراد به آن دستگاه با دریافت کارت یا شماره ملی مراجعان ، نسبت به ثبت و رهگیری کد ملی در سامانه ماسک اقدام و از پاک بودن فرد از کرونا اطمینان حاصل کنند.

شهروندان قرنطینه  ۱۴ روزه خانگی را جدی بگیرند 

وی تاکید کرد: افراد با تست کرونای مثبت تا ۱۴ روز پس از اعلام نتیجه مثبت حق ورود به هیچ دستگاه اجرایی را ندارند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: کمیته بازرسی ستاد استانی کرونا و کارشناسان اداره کل پدافند غیرعامل استانداری با مراجعه به ادارات و دستگاه‌های اجرایی از اجرای طرح شناسایی افراد و ثبت کد ملی در سامانه ماسک هنگام ورود افراد به دستگاه اجرایی اطمینان حاصل کنند.

وی ادامه داد: اداره کل راهداری و خدمات جاده ای استان سمنان، شرکت های مسافربری ، راه آهن ، دفاتر فروش بلیط هواپیمایی،‌ برای صدور بلیت کد ملی افراد را در سامانه ماسک ثبت و در صورت تایید ابتلای افراد به بیماری کرونا از ارائه خدمات به آنان پرهیز کنند.

خجسته پور اضافه کرد: فهرست فروشگاه های بزرگ سمنان اعلام شده است ، این مراکز موظفند فردی را به منظور انجام روال اجرایی ثبت کد ملی در سامانه ماسک در مقابل ورودی فروشگاه تعیین و از ورود افراد مبتلا به کرونا جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: اگر فروشگاه بزرگی که فهرست آن فروشگاه از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت ارائه شده است  ، نسبت به ثبت کد ملی و اطمینان از پاک بودن افراد از کرونا اقدام نکند ، بی‌تردید پلمپ خواهد شد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود:  اسفند ، ماه مراجعه بیشتر مردم به فروشگاه های بزرگ و مراکز خدید است ، ابتلای افراد یا اقلام موجود در فروشگاه به ویروس کرونا ، موجب ایجاد مشکلات فراوان و افزایش میزان ابتلا به کرونا در استان خواهد شد.

وی گفت: شعبه های مرکزی و پرتراکم بانک ها در شهر سمنان موظفند یکی از کارکنان خود را برای انجام روال ثبت کد ملی در سامانه ماسک هنگام ورود افراد به بانک مامور کنند و دیگر شعبه های کوچکتر نیز همزمان با مراجعه افراد به محل باجه ، نسبت به ثبت کد ملی افراد در سامانه ماسک اقدام و در صورت ابتلای فرد به بیماری کرونا از ارائه خدمات به آنان پرهیز کنند.

خجسته پور بیان کرد: خودداری از ارائه خدمات یک موضوع تنبیهی برای متخلفان قرنطینه کرونایی است تا موجب خارج نشدن این افراد از منزل و کاهش میزان ابتلا به کرونا و عاملی بازدارنده برای این افراد باشد.

وی گفت: این مصوبه تا ۱۵ اسفند در شهر سمنان اجرا خواهد شد و پس از این تاریخ ، با تحلیل بازخوردها و تایید موثر بودن، در تمام شهرستان های استان عملیاتی می شود.‌

خجسته پور تاکید کرد: اداره کل پدافند غیرعامل ، بازخورد اجرای طراح را تا ۱۵ اسفند احصاء و در صورت تایید اثرگذاری این اقدام در همان روز طی مکاتبه ای رسمی این طرح را به تمام استان ابلاغ کند.

وی گفت: فرمانداری شهرستان سمنان تا پانزدهم اسفند ماه موظف به نظارت و رصد دقیق اجرای این طرح در تمامی اماکن اعلام شده است.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان یادآور شد: مراجعه به ادارات ، بانک‌ها ، سیستم حمل و نقل ریلی ، جاده‌ای و هوایی ملزم به ارائه کارت یا شماره ملی است و در غیر این صورت هیچ گونه خدماتی به افراد ارائه نخواهد شد.

با پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی سمنان ، رزمایش فجر( کنترل هوشمند مبتلایان به کووید ۱۹) به صورت پایلوت از روز سه شنبه ۲۸ بهمن ۹۹ در سه حوزه دستگاه‌های اجرایی ، بانک ها و فروشگاه های پرتردد با همکاری دستگاه‌های مختلف در شهر سمنان اجرایی و عملیاتی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر