۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۶۳۱۵۷
معاون هماهنگی توزیع توانیر از کاهش قیمت تمام شده برق با بهره گیری از ابزارهای نوین وهوشمندسازی شبکه‌های برق خبرداد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر ، غلامعلی رخشانی مهر در هشتمین کنفرانس منطقه‌ای سیرد به عنوان مهمترین رویداد علمی صنعت توزیع برق کشور، افزود: مشکل مدیریت انرژی، موضوعی مختص ایران نیست و تمام جهان درگیر آن است که برای حل آن نیازمند کمک متخصصان و محققان دانشگاهی هستیم.

رخشانی مهر با اشاره به ضرورت توجه به اقتصاد برق خاطرنشان کرد: نیازمند تلاش برای کاهش قیمت تمام شده برق هستیم تا از این طریق فاصله میان نرخ فروش برق به مشترکان و قیمت تمام شده را کاهش دهیم.

وی مهمترین ابزار دستیابی به این هدف را هوشمندسازی صنعت برق دانست و افزود: بهره‌گیری از این ابزار می‌تواند باعث کاهش قیمت تمام شده برق شود چرا که برخی از هزینه‌های صنعت برق را کاهش می‌دهد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر همچنین به موضوع قبض سبز اشاره کرد و گفت: این طرح که از سال گذشته اجرایی شده است، فرصت‌های کسب و کار جدیدی را فراهم و مقداری از هزینه‌ها را کاهش داد.

رخشانی مهر در عین حال اذعان کرد: با توجه به نیاز به توجه بیشتر به بخش مصرف، در حال بسترسازی‌های مناسبی برای ایجاد ارتباط دوسویه با مشترکان هستیم.

وی در خصوص کنفرانس منطقه‌ای سیرد نیز گفت: این کنفرانس از سال ۹۱ تاکنون در حال برگزاری است که در دوره جاری آن با استقبال بسیار خوبی که صورت گرفت، ۶۷۵ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارائه شد که از این میان ۲۴۳ مقاله ارائه می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر