۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۶۳۱۲۵
معاون استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ۱۰ برنامه از طرح جامع پدافند غیرعامل استان‌ها که مربوط به حوزه‌های آب و انرژی است، سال آینده اجرا می‌شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از تسنیم، سردار رسول رحیمی در دومین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قزوین که در سالن جلسات باقرالعلوم(ع) ساختمان مدیریت بحران استانداری برگزار شد، اظهار داشت: 10 برنامه از طرح جامع سازمان پدافند غیرعامل در استان‌ها که مربوط به حوزه‌های آب و انرژی است، سال آینده اجرا می‌شود.

وی تدوین و ابلاغ سند جامع پدافند غیرعامل استان قزوین را گامی بزرگ در جهت حفاظت از منابع فیزیکی و زیرساختی استان دانست و افزود: این سند در حکم شناسنامه پدافند غیرعامل استان قزوین است که نحوه طی طریق در حفاظت از منابع مختلف سخت‌افزاری را روشن می‌کند. به همین خاطر از مدیران مختلف دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم که با هدایت استاندار این طرح را هر چه زودتر اجرایی کنند.

رحیمی با اشاره به ضرورت ایجاد طرح پدافند غیرعامل در همه استان‌های کشور ادامه داد:‌ با توجه به اینکه هزینه پیشگیری، مصون‌سازی و ایمن‌سازی پیشاپیشی بسیار کمتر از مقابله با تهدیدات پیش‌آمده است، بنابراین همه ادارات کل پدافند غیرعامل در تمامی استان‌های کشور موظف شده‌اند که طرح مزبور را هر چه سریع‌تر تهیه و در ریل اجرا قرار دهند.

لزوم تهیه پیوست پدافندی برای طرح‌های عمرانی و اقتصادی

استاندار قزوین هم در این جلسه به ضرورت تهیه پیوست پدافندی برای کلیه طرح‌های عمرانی استان اشاره کرد و گفت:‌ همه دستگاه‌های دولتی استان به ویژه دستگاه‌های عمرانی ما باید همه طرح‌های موردنظر خود را طوری تعریف کنند که از نظر اصول پدافندی آسیب‌پذیر نباشند و به راحتی در معرض تهدید دشمن قرار نگیرند.

هدایت‌الله جمالی‌پور با یادآوری اینکه موضوع پدافند غیرعامل باید از نهادهای نظامی به نهادهای اقتصادی و عمرانی هم سرایت کند، اضافه کرد: همه مدیران اجرایی ما باید بدانند که منابع در اختیار آنها امانتی است که از سوی مردم به آنها واگذار شده و هر مدیری باید بکوشد که امکان ایجاد خطر برای منابع در اختیار خود را به حداقل ممکن برساند.

وی ادامه داد: البته پدافند غیرعامل فقط به حملات فیزیکی و سایبری دشمن مربوط نمی‌شود و هر گونه اتفاقی که به منابع اقتصادی و زیرساخت‌های اساسی استان آسیب بزند، در مقوله پدافند غیرعامل جای می‌گیرد.

سند جامع پدافند غیرعامل تا پایان دولت اجرایی شود

استاندار قزوین با اشاره به رونمایی از نخستین سند جامع پدافند غیرعامل استان گفت: بدون شک این سند بدون عیب و نقص نیست و به همین خاطر همه مدیران می‌توانند نظرات و پیشنهادهای تکمیلی خود را به اداره کل پدافند غیرعامل ارسال کنند تا در ویرایش جدید این سند این نظرات و پیشنهادهای اصلاحی لحاظ شود.

جمالی‌پور سند مذکور را نقشه راه استان قزوین در زمینه پدافند غیرعامل دانست و اضافه کرد: این سند باید تا پایان دولت با جمع‌آوری نظرات اصلاحی و پیشنهادهای تکمیلی ویرایش شده و در مدار اجرا قرار گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر