۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۳۰۹
یک کارشناس فناوری مدعی شده است که تلویزیونهای هوشمند شرکت ال جی به عنوان دومین تولید کننده بزرگ تلویزیون در دنیا اطلاعاتی را درباره عادات تماشای تلویزیون خانواده وی به این تولید کننده در کره جنوبی ارسال می کنند.
جیسون هانتی مشاور فناوری اطلاعات با انتشار مقاله ای در وبلاگ خود مدعی جمع کردن اطلاعات درباره عادات خانواده اش در حین تماشای تلویزیون، توسط تلویزیون هوشمند ال جی خود شده است.

وی اظهار داشت که به نظر می رسد جزئیات رمزگذاری نشده ای درباره تغییر کانال به سرورهای رایانه ای ال جی مخابره شده و این امر حتی پس از این که وی گزینه "جمع کردن اطلاعات تماشای تلویزیون" را از فهرست تنظیمات غیرفعال کرده نیز ادامه یافته است.

وی اظهار داشت که تغییر اطلاعات از 1 به 0 نشان می دهد که گزینه دخالت کاربر در تنظیمات حذف شده است.

پس از این کشف وی یک هارد درایو به اسلات یو اس بی تلویزیون وصل کرد و انتظار داشت که در صفحه این تلویزیون مشخص شود که وی درحال مشاهده محتوا از یک دستگاه خارجی است اما به جای آن نام هر فایل رسانه ای روی درایو از جمله تصاویری که به نام کودکانش بود به سرورهای ال جی منتقل شده است.

یک سخنگوی شرکت ال جی به عنوان دومین تولید کننده بزرگ تلویزیون در دنیا اظهار داشت: حریم خصوص مشتری برای شرکت ال جی الکترونیکس یک اولویت مهم است و ما موضوعاتی از این دست را جدی می گیریم.

وی افزود: ما این گزارشها را بررسی می کنیم تا مشخص شود که آیا تلویزیونهای هوشمند ال جی بدون رضایت کاربر خود اقدام به اشتراک محتوا کرده یا خیر.

این سخنگو اضافه کرد که ال جی دارای مدلهای منحصر به فرد متعددی از تلویزیونهای هوشمند است که دارای ویژگیها و عملکردهای مختلف هستند، بنابراین از شما می خواهیم تا زمانی که این مسئله را بررسی می کنیم صبر و شکیبایی داشته باشید و به زودی اطلاعات این تحقیقات را در اختیار شما خواهیم گذاشت.

سخنگوی اداره کمیسیون اطلاعات (ICO) در بریتانیا اظهار داشت که ما اخیرا از یک رخنه احتمالی اطلاعات در تلویزیونهای هوشمند ال جی مطلع شدیم. ما پیش از هرگونه تصمیمی، شرایط رخنه احتمالی را براساس قانون حفاظت از اطلاعات بررسی می کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر