۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۶۳۰۷۹
دوره آموزش تخصصی پدافند سایبری با هدف ارتقاء سطح دانش و آگاهی کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، دوره آموزش تخصصی دو روزه پدافند سایبری تحت عنوان « مدیریت راهبردی امنیت و پدافند سایبری » از سوی مدیریت منابع انسانی سازمان منطقه آزاد قشم با همکاری پدافند غیرعامل اداره کل حراست این سازمان با شرکت جمعی از کارکنان سازمان برگزار شد.

حمیدرضا صادقی مدیر منابع انسانی سازمان منطقه آزاد قشم هدف از برگزاری این دوره آموزشی را ارتقاء سطح دانش و آگاهی کارکنان این سازمان بخصوص افراد فعال در حوزه سایبری دانست و گفت: در شرایط  فعلی جامعه ما که بیشتر فعل و انفعالات و فعالیت های شخصی، شغلی و اجتماعی افراد در حوزه سایبری صورت می گیرد، ناآگاهی نسبت به تهدیدات و مخاطرات پرشمار و پیچیده دراین حوزه می تواند خسارت های جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.   

وی سرفصل های دروس این دوره را شامل آموزش های عمومی و تخصصی اعلام کرد و افزود: در آموزش های عمومی این دوره به لزوم توجه به امنیت اطلاعات در سازمان ها، آشنایی با تهدیدات و حملات سایبری و راهکارهای مقابله با آنها و آشنایی با اصول و مفاهیم پدافند سایبری پرداخته شد و این مباحث از ابعاد مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

صادقی تعداد سرفصل‌های دروس تخصصی این دوره را هم افزون بر هفت مورد عنوان کرد و گفت: سه مورد اول این سرفصل ها شامل « فرایند مدیریت حوادث سایبری »، « بررسی استانداردها، راهکارها و راهبردهای امن سازی سازمانی » و « چگونگی طراحی و ایجاد مرکز تاب آوری سایبری در سازمان» است.

به گفته وی « آشنایی با مدل‌های بلوغ امنیت سایبری و نحوه تعیین سطح بلوغ سازمان »، «فرایند ارزیابی و مدیریت مخاطرات سایبری» ، « راهبردهای دفاع در عمق سازمانی » و « راهکارهای جامع امنیت سایبری و طرح جامع امنیت اطلاعات (SMP)نیز چهار مورد بعدی سرفصل های دروس تخصصی این دوره بوده است.

گفتنی است دوره آموزش تخصصی دو روزه پدافند سایبری تحت عنوان « مدیریت راهبردی امنیت و پدافند سایبری » روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 29 و 30 بهمن ماه 99 در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

 


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر