۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۶۳۰۶۸
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور به تشریح آخرین جزئیات از امداد رسانی به زلزله زدگان شهرستان سی سخت پرداخت.
به گزارش پایداری ملی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، علی بختیاری اظهار کرد: زمین لرزه‌ای به قدرت ۵.۶ ریشتر عمق ١٠ کیلومتری زمین و در ساعت ۲۲:۰۵ چهارشنبه ۹۹/۱۱/۲۹ در استان کهگیلویه و بویراحمد حوالی شهرستان سی سخت به وقوع پیوست.

وی افزود: منطقه متأثر از زمین لرزه تا شعاع ۱۵ کیلومتری از کانون مشتمل بر ١ شهر، ١٤٧ روستا با جمعیت بالغ بر ۲۴ هزار و ۲۹۱ نفر و بالغ بر ۷۰۲۰ خانوار است.

بختیاری تصریح کرد: در این خصوص یک مورد پیش لرزه به بزرگی ۲.۸ و ۴ مورد پس لرزه که بزرگترین آن ۳.۶ بوده تا ساعت ۱۴ امروز به ثبت رسیده است.

وی در خصوص آخرین اطلاعات امدادرسانی در منطقه زلزله زده، گفت: تاکنون ۶۳ نفر در این حادثه دچار مصدومیت و ٧ نفر بستری شدند و طبق گزارش سازمان اورژانس کشور به وضعیت ۵۶ نفر نیز به صورت سرپایی رسیدگی شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه ۵ هزار و ۹۰۰ نفر مورد اسکان ضروری قرار گرفتند، تصریح کرد: به این افراد تعدادی چادرهای لازم تحویل داده شد و این چادرها در نزدیکی هزار و ۱۸۰ منزل زلزله زدگان برپا شد.

وی افزود: ۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم نایلون پوششی، بین زلزله زدگان توزیع شد و ٢٠٣ نفر نیروی عملیاتی از استان کهگیلویه و بویراحمد «۱۵۳ نفر» و استان اصفهان «۵۰» نفر به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

بختیاری با بیان اینکه ۲۶ دستگاه خودروی سبک و سنگین امدادی به منطقه زلزله زده اعزام شده است، تصریح کرد: ۱۴۷ روستا در این خصوص مورد ارزیابی قرار گرفت که از این تعداد ۱۲۱ روستا از استان کهگیلویه و بویراحمد و ۲۶ روستا از استان اصفهان است.

وی افزود: از شب گذشته تمام مدیران دستگاهای اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام وظایف خود هستند و امشب نیز نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به مناطق زلزله زده سفر خواهد کرد تا از نزدیک موارد را بررسی کند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: تا ساعات اولیه وقوع زمین لرزه آب، برق و گاز مناطق زلزله زده قطع شده بود که تا قبل ساعت ۵ بامداد امروز این قطعی‌ها برطرف شدند.

وی افزود: خوشبختانه در این حادثه تلفات جانی نداشتیم و ۲ اردوگاه امدادرسانی در مناطق زلزله زده برپا شده است. به گفته بختیاری سرمای هوا یکی از حادترین مشکلات برای زلزله زدگان است که در تلاش هستیم تا هر چه زودتر این مشکل را نیز برطرف سازیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر