۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۳۰۴۶
با امضای تفاهم‌نامه میان توزیع برق تهران با اپراتورها انجام شد؛
تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت توزیع برق تهران بزرگ و یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور با هدف توسعه زیرساخت ارتباطی کنتورهای هوشمند و اینترنت اشیا در پایتخت به امضا رسید.
به گزارش پایداری ملی به نقل از پایگاه خبری شرکت مادرتخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر)، این تفاهم‌نامه امروزدر حاشیه سومین رویداد «هفته ایران دیجیتال» و ششمین «نمایشگاه اینترنت اشیا ایران امضا شد.

در قالب این تفاهم نامه، ۵۰ هزار نقطه در مناطق تحت پوشش توزیع تهران بزرگ، از فناوری اینترنت اشیاء (IOT) به صورت پایلوت برخوردار می شوند.

این تفاهم نامه با محوریت تامین شبکه ارتباطی مورد نیاز ارائه خدمات کنترل مستقیم بار (DLC) و هوشمندسازی کنتورهای برق و با هدف قرائت کنتورهای مشترکان از راه دور توزیع تهران بزرگ و بر بستر شبکه پیشرفته مخابراتی این اپراتور از طریق روش های مختلف ارتباطی (از قبیل روش های مبتنی بر سیمکارت و یا سایر روش های ارتباطی) به امضای طرفین رسید.

 این تفاهم نامه هیچگونه انحصاری برای اپراتور ایجاد نخواهد کرد و توزیع تهران بزرگ همچنان مجاز به دریافت خدمات از سایر اپراتوهای مخابراتی خواهد بود.

این تفاهم نامه امروز میان «حسین صبوری» مدیرعامل توزیع برق تهران بزرگ و «یاسر رضاخواه» مدیرعامل این اپراتور تلفن همراه مبادله شد.

در مراسم تبادل این تفاهم نامه «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و «غلامعلی رخشانی مهر» معاون هماهنگی توزیع توانیر نیز حضور داشتند.

ششمین نمایشگاه اینترنت اشیاء (Iotex۲۰۲۱) از روز (دوشنبه، ۲۷ بهمن‌ماه) به مدت دو روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه در میانه رویداد «هفته ایران دیجیتال» با حضور اپراتورهای تلفن همراه کشور و فعالان حوزه اینترنت اشیاء آغاز به کار کرده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر