۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۶۲۹۳
مانور پدافند غيرعامل با محوريت آمادگي در برابر حمله هوايي با حضور مسئوليني از سپاه و مديريت آموزش و پرورش ناحيه دو در محل دبيرستان صديقه كبري (س) ناحيه دو برگزار شد.
مهدی صادق پور در مانور پدافند غیر عامل که صبح امروز در دبیرستان دخترانه صدیقه کبری(س) ناحیه دو قزوین برگزار شد افزود: پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی گفته می شود که نیازی به جنگ افزار ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی جلوگیری و یا میزان آن را به حداقل ممکن کاهش داد.

مسئول عملیات سپاه ناحیه قزوین گفت: ایجاد آمادگی، حفظ و تداوم بنیه دانش آموزان در زمینه های دفاعی و نظامی را از جمله اهداف برگزاری مانور پدافند غیر عامل است.

وی با اشاره به دغدغه های مسئولین بسیج و آموزش و پرورش و امداد ونجات در خصوص پدافندغیر عامل خاطرنشان کرد: مانور حمله هوایی و آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با امداد و نجات و طریقه خاموش کردن آتش سوزی از جمله اقدامات آشنایی دانش آموزان درپدافند غیر عامل است.

صادق پور اعلام کرد: در این رزمایش برخی از دانش آموزان به عنوان امدادگر، برخی به عنوان مصدوم و برخی نیز به عنوان آتش نشان و تعدادی نیز به عنوان نیروی امنیتی و انتظامی ایفای نقش کرده و با چگونگی مقابله با بحران ها، حوادث و بلایای طبیعی آشنا شدند.

لازم به ذکر است مانور پدافند غیر عامل به محوريت و مديريت اداره كل پدافند غيرعامل استانداري قزوين و به همت حوزه بسیج دانش آموزی شهید فهمیده، معاونت عملیات و بهداری سپاه ناحیه قزوین، مدیریت آموزش و پرورش، کارکنان دبیرستان دخترانه صدیقه کبری (س)، اداره هلال احمر و آتش نشانی قزوین برگزارشد






گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر