۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۶۲۹۲۶
زالی هشدار داد؛
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، نسبت به تخریب محیط زیست به واسطه استفاده بی رویه از مواد ضد عفونی کننده بر پایه الکل هشدار داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، علیرضا زالی، با اشاره به پیچیده بودن و بیماری زایی بالای ویروس کرونا، گفت: کرونا به دلیل امکان بقا طولانی در محیط و احتمال انتقال از دست، لباس و سطوح، ممکن است تا سال‌ها با بشر دست به گریبان باشد و محیط زندگی را تبدیل به محیطی ناایمن کند. بنابراین اتکا به دانش محققان و استفاده از ابزارهای محافظتی می‌تواند به میزان قابل توجهی ایمنی در برابر این ویروس را به وجود بیاورد.

وی با بیان اینکه بقا کووید ۱۹ در سرما، سطوح مختلف پلاستیکی و فلزی، تار و پود لباس و مواد غذایی نشان از اهمیت شناسایی راهکار مؤثری برای مقابله دارد، نسبت به تخریب محیط زیست به واسطه استفاده زیاد از مواد ضدعفونی کننده خصوصاً موادی که بر پایه الکل هستند، هشدار داد.

زالی ادامه داد: باید با استفاده از مواد ضد عفونی کننده گیاهی و بی ضرر به توسعه پایدار کشور و کاهش تخریب محیط زیست کمک کنیم.

وی افزود: آسیب مواد ضدعفونی کننده به پوست دست و ایجاد آلرژی‌های دستگاه تنفسی از دیگر مضرات مواد ضدعفونی کننده صنعتی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر