۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۶۲۸۶۷
سردار جلالی در نشست «انقلاب اسلامی و عبور از تهدیدها»:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه بایدن تلاش دارد فشار حداکثری ترامپ را به فشار هوشمند تبدیل کند، گفت: باید مراقب بازگشت پوچ و مخاطره آمیز آمریکا به برجام و حفظ تحریم ها باشیم.

به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در نشست «انقلاب اسلامی و عبور از تهدیدها» که به صورت محدود و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، علی‌رغم تمام توطئه‌ها و دسیسه‌ها، چهل و دومین سالگرد پیروزی خود را جشن می‌گیرد، اظهار داشت: بزرگترین ویژگی و نقطه قوت انقلاب اسلامی، بهره بردن از رهبری ولایت فقیه است. همین ولایت فقیه است که سبب شده است انقلاب از کوران حوادث به سلامت عبور کرده و از اهداف، مسیر و آرمان خود که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی منحرف نشود.

آمریکا با ما دشمن است چون گوش به فرمان کاخ سفید نیستیم

وی با بیان اینکه از بهمن 1357، شاهد دشمنی استکبار به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونستی علیه انقلاب هستیم، تصریح کرد: دلیل دشمنی آنها این است که قبل از انقلاب آنها بر ایران تسلط کامل داشتند و سیاستمداران ما گوش به فرمان آنها بودند. حتی عزل و نسب فرماندهان نظامی ما با نظر آنها انجام می شد. در واقع انقلاب نه تنها تسلط آنها را بر ایران از بین برد بلکه ایران را تبدیل به معارض اصلی منافع استکباری آنها تبدیل کرد.

راهبرد امام(ره) تهدید جنگ را به فرصت تبدیل کرد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه دشمن زمانی که از تهدید و کودتا و ترور برای سرنگونی انقلاب ناامید شد به سراغ جنگ تحمیلی رفت، تصریح کرد: جنگ تحمیلی در واقع بزرگترین تهدید حیثیتی و امنیتی علیه ما بود اما با رویکرد امام خمینی (ره)، این تهدید تبدیل به فرصت شد و جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به دانشگاهی برای آدم‌سازی و کادر سازی برای تداوم انقلاب اسلامی تبدیل شد.

توسعه صنعت موشکی کشور ثمره روحیه انقلابی و بسیجی است

سردار جلالی با بیان اینکه این رویکرد انقلابی همان عنصری بود که توانست کشور را در زمینه‌های بسیاری صاحب پیشرفت کند؛ گفت: نمونه آن توانمندی‌ها، خودکفایی کشور در عرصه دفاعی است که ثمره آن را در سرنگونی پهپاد فوق پیشرفته گلوبال هاووگ آمریکا شاهد بودیم. اقدامی که باعث شد قدرت بازدارندگی ایران، امریکا را در زمینه استفاده گزینه نظامی علیه ما با تردید مواجه کرده و سایه جنگ را از سر کشور رفع نموده و یک بازدارندگی نوین را تعریف نماید.

آمریکا تا آخرین فشنگ سلاح تحریم را علیه ما استفاده کرده است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه پس از آن آمریکا راهبرد فشار همه جانبه حداکثری را در دستور کار قرار داد که مبتنی بر ابزارهای مادون جنگ بود، تصریح کرد: آمریکا در این مسیر، از سلاح تحریم تا فشنگ آخر استفاده کرد و به تعبیر ساده گزینه جدید تحریم برای بایدن نگذاشت و تمام امکانات خود و ضدانقلاب را برای برهم زدن امنیت ایران بسیج کرد که هدف آن ایجاد یک ظرفیت اقدامات آشوب برانگیز و ضد امنیتی علیه ایران بود. مفهوم فشار همه جانبه حداکثری از یک منظر یعنی همه توان دشمن در این حوزه ها همین بوده است.

فعالیت چهار قرارگاه جنگ سایبری مبتنی بر شبکه اجتماعی علیه ایران

وی ادامه داد: جبهه دیگری که آمریکا علیه ما گشود یک جنگ سایبری مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی خارج پایه یا همان "جنگ شبکه های اجتماعی" بود. چهار قرارگاه جنگ سایبری با یک دسترسی بالا به شبکه‌های اجتماعی خارج پایه توسط آمریکا حمایت می‌شوند که همه تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کشور را براساس الگوهای شناختی در شبکه‌های اجتماعی رصد و پایش می‌کنند و موضوعاتی که به کار تولید یک حادثه امنیتی می‌خورد را دست آویز خود برای تحریک مردم قرار می‌دهند.

استراتژی" مقاومت فعال" استراتژی آمریکا را بی اثر کرد

به گفته سردار جلالی اهدافی که آمریکا از این مدل جنگ جدید علیه ایران دنبال می‌کرد در درجه نخست ایجاد نارضایتی بر اثر مشکلات اقتصادی و نهایتا تولید نارضایتی، آشوب و نامنی بود تا ایران را مجبور به مذاکره تحت فشار دشمن و پذیرش شرایط آنها کند و در درجه دوم به‌دنبال تغییر نظام و براندازی بودند. اما آنچه سبب شد دسیسه و توطئه دشمنان علیرغم همه زحمات و هزینه‌هایی که برای کشور داشت راه به جایی نبرد و تاب‌آوری ملت ایران را به جهانیان نمایش بگذارد استراتژی "مقاومت فعال" بود که مقام معظم رهبری نقشه راه آن را برای ما ترسیم و ابلاغ کردند. امروز ترامپ به تاریخ پیوسته است و هیچ کدام از اهدافش محقق نشده است هر چند در برخی حوزه ها هم ما را به زحمت انداخت.

دشمن را با مدل و الگوی خودش شکست دادیم/ هزینه تسلیم بیش از هزینه مقاومت است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: پاسخ کوبنده ما به اقدام دشمن مانند «طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» از سوی مجلس انقلابی که یک تصمیم و اراده ملی است سبب می‌شود ما در برخورد با دشمنان دست بالا را حفظ کنیم. در واقع ما در آخرین عرصه درگیریمان با آمریکا هم توانستیم آنها را با مدل و الگوی خودشان شکست دهیم. البته در این عرصه کشور و مردم در حوزه اقتصادی متحمل سختی شد اما تجربه و تاریخ نشان داده است که هزینه تسلیم بیشتر از هزینه مقاومت است.

وی با بیان اینکه البته در این راه ما نیز متحمل فشارهای ناشی از پیامدهای تحریم شدیم ولی با راهنمایی‌ها و تدابیر هوشمندانه رهبری هوشمندمان از این مسیر پرخطر گذشتیم، توضیح داد: برای مثال پس از ترور ناجوانمردانه و به شهادت رساندن سردار حاج سلیمانی این هوشمندی رهبر معظم انقلاب بود که از این تهدید یک فرصت ساخت و حاج قاسم را از یک شخص تبدیل به یک فرهنگ و مکتب نمود تا ادامه راه حاج قاسم به یک استراتژی نوین برای مبارزه انقلابیون امروز و فردا تبدیل گردد.

نسل های جدید انقلاب اسلامی قوی تر از نسل اول انقلاب هستند

سردار جلالی ادامه داد: اثرات همین فرهنگ و مکتب قاسم سلیمانی است که پس از 42 سال که از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید کرده‌اند علی رغم ریزش ها ما شاهد رویش های جدید انقلاب هستیم که بهتر و قوی تر از نسل اولیه انقلاب عمل می‌کند که از نمادهای آن همچون شهید حججی و یا فعالان رسانه ای انقلابی ما همچون سعید جباری است.

وی با بیان اینکه ما در صحنه بین‌المللی نیز بسیار موفق عمل کردیم و کاری شبیه معجزه اتفاق افتاد که آن هم متاثر از راهبرداسلام ناب محمدی است که حضرت امام(ره) پیش گرفتند و رهبری معظم انقلاب به آن قوام و دوام بخشیدند، افزود: امروز ما شاهد هستیم در لبنان، عراق، سوریه، افغانستان و برخی کشورهای افریقایی پیام انقلاب اسلامی فراگیر شده است.

جلالی ادامه داد: امام (ره) در درجه اول یک الگوی حکومتی به نام ولایت فقیه را به جهان ارائه کردند و در گام دوم نسخه جدیدی از اسلام ناب محمدی را معرفی کرد که سبب شکل گیری تفکر انقلاب اسلامی در جهان شده است. اکنون ما آماده ورود به عرصه تمدن سازی اسلامی در جهان هستیم.

چله دوم انقلاب چله قوی شدن ایران اسلامی است

به گفته رئیس سازمان پدافند عامل کشور، چله دوم انقلاب اسلامی چله قوی شدن و قرار گرفتن ما در قله‌های سیاسی، اجتماعی، علمی، اقتصادی و دفاعی است. قرآن کریم به ما می فرماید که تا آنجا که استطاعت دارید قوی و قدرتمند شوید تا دشمنان شما و دشمنان خدا از قدرت شما بترسند. نقشه راه ما نیز تداوم اسلام ناب محمدی به رهبری مقام معظم رهبری و گام برداشتن در راه یک الگوی تجسمی به نام مکتب سلیمانی است.

تغییر استراتژی فشار حداکثری ترامپ به فشار هوشمند بایدن

سردار جلالی در بخش پایانی سخنان خود به موضوع تغییر دولت در آمریکا اشاره کرد و گفت: پیشتر هم گفته بودیم که در استراتژی آمریکایی ها با آمدن بایدن تغییر جدی صورت نمی گیرد بلکه مساله تغییر تاکتیک است. شاید روش های بایدن متفاوت باشد ولی اهداف دشمن یکسان است و بایدن هم دشمن شماره یک ملت و نظام اسلامی است .

باید مراقب بازگشت پوچ آمریکا به برجام باشیم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه بایدن تلاش دارد فشار حداکثری ترامپ را به فشار هوشمند تبدیل کند، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره فرمودند باید مراقب بازگشت پوچ و مخاطره آمیز آمریکا به برجام و حفظ تحریم ها باشیم و نکته اصلی برای ایران رفع تحریم ها به طور علمی است و نه صرفا حفظ بدون محتوای برجام. امروز ما تجربه فاز اول برجام را داریم و نباید دوباره فریب دشمنی مانند بایدن را بخوریم.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها تلاش دارند تا با طرح موضوعاتی همچون بسط موضوعی برجام و اضافه شدن برخی از کشورها صحنه را پیچیده کنند، افزود: سه کشور اروپائی نیز همراه آمریکا در این پروژه هستند.

سردار جلالی در پایان با تاکید بر اینکه خوشبختانه امروز یک اجماع ملی در خصوص استراتژی مقابله و مواجهه با امریکا در کشور پدید آمده است، گفت: قطعا سیاست فشار هوشمند بایدن نیز با راهبرد مقاومت فعال مقام معظم رهبری شکست خواهد خورد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر