۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۶۲۸۴۹
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی فعالیت‌های جاسوسی امارات علیه قطر را فاش کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از تسنیم، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی فاش کرد که امارات متحده عربی با هدف جاسوسی از قطر یک شبکه سایبری ایجاد کرده است.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است، شماری از افرادی که در این شبکه جاسوسی فعالیت دارند از اعضای سابق آژانس امنیت ملی آمریکا هستند.

نیویورک تایمز افزود، امارات حقوق و مزایای عالی و زندگی مرفه برای اعضای این شبکه جاسوسی که در سال 2014 با هدف انجام فعالیت‌های اطلاعاتی و جاسوسی ضد قطر تاسیس شد فراهم کرده است.

به گزارش این روزنامه آمریکایی، خانواده سلطنتی قطر و مقام های پیشین فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) هدف این شبکه جاسوسی قرار گرفتند. همچنین اعضای این شبکه گاهی ایمیل‌های شخصیت‌های بلندپایه آمریکایی را نیز هک کرده‌اند.

هنوز واکنشی از جانب امارات درباره این خبر مشاهده نشده است.

فعالیت‌های اطلاعاتی و جاسوسی مقامات اماراتی علیه کشورهای منطقه مسئله‌ای نیست که امروز جزئیات آن فاش شده باشد بلکه اقدامات جاسوسی ابوظبی علیه کشورهای خاورمیانه از دیرباز علنی شده و روز به روز رسوایی‌های بیشتری را برای مقامات این کشور به همراه دارد.

در خصوص قطر بحران به وجود آمده در منطقه خلیج فارس میان دوحه و چهار کشور عربی این حوزه از جمله امارات باعث شد تا ابوظبی برای جاسوسی از قطر و پی بردن به منابع اطلاعاتی و بانک‌های اطلاعاتی این کشور با هدف ضربه زدن به دوحه در راستای بحران منطقه خلیج فارس و تضعیف قطر در کنار تحریم اقتصادی این کشور تلاش کند.

این درحالی است که اخیرا امارات در کنار عربستان و بحرین و مصر در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس با انجام توافق مصالحه از پایان محاصره قطر خبر داده بودند.

بحران روابط میان چهار کشور عربی عربستان، امارات، مصر و بحرین با قطر از 15 خرداد ماه سال 1396 و به دلیل متن سخنرانی امیر قطر در یک رژه نظامی که وی پنجم خرداد ماه همان سال، جمهوری اسلامی ایران را «هژمونی» (قدرت برتر) منطقه و دو جنبش «حزب الله» و «حماس» را نیروهای مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی خوانده بود، آغاز شد.

این چهار کشور عربی از همان زمان با وارد کردن اتهامات فراوان به دوحه روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و این کشور را به صورت زمینی، دریایی و هوایی تحت محاصره قرار دادند. دوحه نیز با رد اتهامات وارده از سوی همسایگان عرب خود و مصر، آن‌ها را به تلاش برای دست‌اندازی به حاکمیت قطر و تسلط بر منابع آن متهم کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر