۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۲۸۳۱
خط تولید انبوه موشک‌های دوش پرتاب پیشرفته پدافند هوایی افتتاح و کارخانجات تولید سوخت جامع جامد مرکب با هدف تامین سوخت کلیه موشک‌های حوزه رزم زمینی با حضور سرلشکر باقری آغاز به کار کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع خط تولید انبوه موشک‌های دوش پرتاب پیشرفته پدافند هوایی افتتاح و کارخانجات تولید سوخت جامع جامد مرکب با هدف تامین سوخت کلیه موشک‌های حوزه رزم زمینی آغاز به کار کرد.

سرلشکر باقری در مراسم افتتاح این خطوط تولید با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای صنعت دفاعی، گفت: تجربه ۴ دهه عمر پر برکت نظام اسلامی به ما آموخته است که تنها راه پیشرفت و ترقی کشور و تحقق آرمان‌های والای انقلاب اسلامی قدرتمند شدن است و امروز نقش صنعت دفاعی در قدرت آفرینی، بازدارندگی و اقتدار دفاعی کشور تعیین کننده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: امروز راهی جز قوی شدن در همه ابعاد قدرت ملی پیش روی ملت بزرگ ایران اسلامی نیست و نیروهای مسلح نیز همچون حصاری مستحکم برای استقرار و حفظ امنیت ایران اسلامی نقش آفرینی و مجاهدت می‌کنند.

وی افزود: صنعت دفاعی رکن اساسی و بلامنازع قدرت ملی است و خداوند متعال را شاکریم که با وجود جوانان متدین و متخصص ایران اسلامی در نیروهای مسلح و صنعت دفاعی، نیازهای دفاعی کشور تامین شده و احتیاجی به خارج از کشور نیست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نیروهای مسلح برای تهیه و ساخت نیازمندی‌های خود بن‌بستی را پیش روی خود نمی‌بینند گفت: این خط تولید در واقع یکی از منحصربه‌فردترین خطوط تولید موشک‌های پدافند هوایی برد کوتاه در سطح منطقه است که با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته و نوین در حوزه‌های لیزری، اپتیک، هدایت و کنترل می‌تواند نیاز عملیاتی نیروهای مسلح را به خوبی برطرف نموده و در مقابل تهدیدات، سلاح ارزشمندی محسوب می‌شود.

سرلشکر باقری گفت: مجموعه ضدهوایی دوش پرتاب از مجموعه سلاح‌های پیشرفته‌ای است که در شرایط گوناگون تاکتیکی برای رزمندگان قابل بهره‌برداری است.

وی افزود: این موشک‌ها در نسل‌های اولیه از کشورهای خارجی وارد می‌شد اما امروز نسل پیشرفته آن در برد حدود ۵ کیلومتر و در انواع گوناگون برای مقابله با اهداف با سرعت‌های مختلف و در حالت‌های دور شونده و نزدیک شونده توانست در آزمایش‌های سطح پیشرفته با تعداد بسیار بالا مورد تست قرار بگیرد.

سرلشکر باقری با بیان فن‌آوری سنگین و پیشرفته این دوش پرتاب‌ها گفت: در جهان تنها ۳ یا ۴ کشور توانایی تولید آن را دارند؛ اما امروز جمهوری اسلامی به طور کامل به این فناوری دست پیدا کرده و تمام قطعات آن به طور کامل و با تیراژ بالا تولید می‌شود و به کرات مورد آزمایش گرم در صحنه‌های گوناگون قرار گرفته که می‌تواند در دفاع هوایی ارتفاع پست تا متوسط کاربرد داشته باشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افتتاح کارخانجات تولید سوخت جامد مرکب را در ارتقاء قدرت رزم زمینی نیروهای مسلح حائز اهمیت دانست و خاطرنشان ساخت: افزایش برد و سرعت موشک‌های مورد استفاده در رزم زمینی از نیازهای نیروهای مسلح بود و امروز بحمدالله سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع با آماده سازی زیرساخت‌های فناورانه لازم به خوبی توانست با تولید سوخت جامد مرکب برای سلاح‌های رزم زمینی به ویژه موشک‌های زمین به زمین تاکتیکی، ضد زره و پدافند هوایی ارتفاع پست، دست نیروهای رزمنده را نسبت به گذشته بازتر نماید.

سرلشکر باقری با بیان اینکه تمامی مراحل طراحی و ساخت تجهیزات مربوطه و مواد اولیه سوخت در داخل کشور تولید می‌شود گفت: در ابعاد گوناگون راکت‌های با حجم و قدرت اندک تا سنگین‌ترین موشک‌ها در این مجموعه سوخت تولید می‌شود که به حمدالله از ایمنی فوق‌العاده بالا و طراحی پیشرفته و از کیفیت فوق‌العاده عالی برخوردار است و این توفیق را به عزیزانم در وزارت دفاع و صنعت دفاعی که دانشمندان و زحمتکشان جوان آن به وجود آورنده این موضوع بودند؛ تبریک عرض می‌کنیم و قطعاً این مجموعه در ارتقاء قدرت دفاعی کشورمان نقش ارزنده‌ای را دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر