۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۶۲۸۲۱
فرمانده انتظامی استان از دستگیری خانمی که با تبلیغ فروش عمده‌ مواد غذایی در فضای مجازی، بیش از ۵ میلیارد ریال از افراد مختلف در سطح کشور کلاهبرداری کرده بود خبر داد و گفت: این فرد تحت تعقیب پلیس در ۷ استان کشور بود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، سردار حسن مفخمی شهرستانی، در اراک اظهار کرد: مدتی پیش سه نفر از شهروندان اراکی با مراجعه به پلیس فتا و بیان گزارشی از کلاهبرداری فردی ناشناس از آنان،‌ خواستار رسیدگی پلیس به این موضوع شدند.

وی افزود:‌ در اظهارات این افراد مشخص شد که آنان در فضای مجازی در یک کانال تلگرامی، تبلیغاتی از فروش عمده مواد غذایی را در یکی از استان‌های کشور مشاهده کرده و طی تماس با فرد آگهی‌دهنده، توافقی در خصوص تحویل اجناس خود را انجام می‌دهند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: بعد از صحبت‌های اولیه این افراد مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به حساب طرف معامله خود واریز می‌کنند که بعد از گذشت چندین روز که برای آنان هیچ کالایی ارسال نمی‌شود، متوجه می‌شوند که در دام یک فرد شیاد گرفتار شده‌اند.

شهرستانی با بیان پیگیری ویژه و تخصصی کارشناسان پلیس فتا در رسیدگی به این پرونده گفت: فرد کلاهبردار که با شگردهای مختلفی قصد گمراه کردن و مخفی کردن هرگونه ردپایی از خود در این معامله را داشت،‌ در اقدامات تخصصی پلیس در یکی از شهرستان‌های استان تهران شناسایی شد.

وی ادامه داد:‌ با شناسایی فرد کلاهبردار مشخص شد که این فرد مجرمی سابقه‌دار است که به دلیل ارتکاب جرائم سایبری متعدد، تحت تعقیب پلیس در ۷ استان کشور قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: با هماهنگی انجام شده تیمی از مأموران پلیس فتا استان، برنامه‌ریزی عملیاتی دستگیری این فرد را آغاز کردند و با شناسایی مخفیگاه این فرد و طی چندین روز مراقبت‌های شبانه‌روزی از این محل، سرانجام متهم که خانمی جوان بود، دستگیر و به پلیس فتا استان دلالت شد.

مفخمی شهرستانی اضافه کرد: در استعلام انجام شده از پلیس در استان‌های دیگر کشور تاکنون مشخص شده که این فرد بیش از ۵ میلیارد ریال از چندین نفر از شهروندان در شهرهای مختلف کشور کلاهبرداری کرده است که تحقیقات تکمیلی از او همچنان ادامه دارد.

وی خطاب به فعالان کسب و کار خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت روزافزون جرائم در بستر فضای مجازی و سوءاستفاده افراد سودجو از نیازهای روز هم‌وطنان به شیوه‌های گوناگون و کلاهبردارانه، هم‌وطنان در خریدهایی که از درگاه سایت‌های درج آگهی انجام می‌دهند دقت بیشتری داشته باشند تا در دام کلاهبرداران نیفتند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی به سایت www.cyberpolice.ir، بخش گزارش‌های مردمی مراجعه و موضوع را با کارشناسان پلیس در میان بگذارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر