۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۲۷۵۳
سعید جابری انصاری در نشست هم‌اندیشی «نقش و جایگاه مادران در مدیریت بحران‌ها» مطرح کرد
در نشست هم‌اندیشی «نقش و جایگاه مادران در مدیریت بحران‌ها» مقرر شد از سال آینده آموزش پدافندی خانواده‌های کارکنان وزارت‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب فرهنگ و هنر در دستور کار کمیته پدافندغیرعامل قرار گیرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست هم‌اندیشی «نقش و جایگاه مادران در مدیریت بحران‌ها» با حضور لادن حیدری معاون مدیریت توسعه و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سمیه صفاری مشاور دفتر امور زنان وزارتخانه متبوع، سعید جابری انصاری مشاور معاون وزیر در امور پدافندغیرعامل و اساتید دانشگاهی به صورت وبیناری برگزار شد.

در ابتدا این نشست لادن حیدری معاون مدیریت توسعه و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تشریح اقدامات دستگاهی در امور زنان و مشارکت بانوان در بدنه مدیریتی حوزه فرهنگ و هنر پرداخت و گفت: بهره‌‎گیری از الگوی دین مبین اسلام در ارزش‌گذاری نقش و جایگاه زنان در جامعه مهم است و حضور موفق زنان در مواقع بحرانی همچون بیماری کرونا نقطه قوتی در کنار دیگر مسولیت‌های این قشر به شمار می‌رود.

وی با اشاره به پتانسیل‌های موجود برای ارتقاء جایگاه بانوان در رده‌های بالای تصمیم‌گیری خاطرنشان کرد: از میزان رعایت همکاران خانم در امور بهداشتی به ویژه در ایام بیماری کرونا در سطح وزارتخانه قدردانی می‌کنم و با توجه به چند مسولیتی بودن نقش بانوان سعی کردیم با اتخاذ راه‌کارهایی چون دورکاری و کاهش حضورشان در ادارات تابعه به آنها کمک کنیم. 

حیدری در ادامه به مبحث بحران و نقشی که بانوان در این مهم می‌توانند داشته باشند اشاره و از تلاش‌های کمیته پدافندغیرعامل برای توجه به اینگونه مباحث قدردانی کرد.

در ادامه اين جلسه مهناز طهرانی و شاداب مهر از اساتید دانشگاهی کشور، به صورت جداگانه به بیان مفاهیم بحران و نقش زنان در قالب مادر، همسر، خواهر، سرپرست خانواده پرداخته و از منظر  روانشناسی به ابعاد موضوع و ارائه راه‌کارها پرداختند. 

سعید جابری انصاری مشاور معاون وزیر و دبير کمیته پدافندغیرعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در در ادامه این جلسه، ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر و نقش ارزنده حضرت امام خمینی(ره) در پاسداشت مقام زن در جمهوری اسلامی، به تشریح  مکتب پیامبر اکرم(ص) در پرورش و تربیت حضرت زهرا سلام الله به عنوان الگوی زنان اسلام پرداخته و گفت: بررسی ابعاد شیوه صحیح تربیتی رمز موفقیت جامعه اسلامی در مسیر رشد و تعالی است. 

وی با تاکید بر نقش خانواده‌ها در پرورش انسان‌های متعادل و تاثیرگذار در جامعه، یادآور شد: در همه حوزه‌ها، به ویژه مباحث مرتبط با موضوع پدافند غیرعامل باید به مسیر تربیتی و آموزشی افراد در طول زندگی توجه و با ارائه آموزش‌های مورد نیاز، کاستی‌ها را تا حدودی مرتفع و بر مقاوم‌سازی و تاب‌آوری مجموعه‌های کشور افزود. 

جابری انصاری، همکاری دوجانبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان پدافند غیرعامل کشور را نقطه عطفی در گسترش فرهنگ تاب‌آوری و کاهش آسیب‌پذیری‌های حوزه فرهنگ و هنر برشمرد. 

وی تاکید کرد: با توجه به نقش اساسی بانوان در کانون خانواده و به تبع آن در اجتماع و با عنایت به سیاست‌های اجرایی، پدافند غیرعامل فرهنگی به دنبال شناسایی، ارزش‌گذاری سرمایه‌ها و دارایی‎‌های فرهنگی هنری کشور در چارچوب اسناد بالادستی فرهنگی، بررسی علل آسیب و چالش‌های فرهنگ عمومی مبتی بر نظام فرهنگی کشور و همچنین رصد، پایش ،تشخیص و هشدار تهدیدات، ارتقای هوشمندانه و توانمندسازی ظرفیت‌های موجود است. 

گفتنی است، این نشست با همکاری کمیته پدافند غیرعامل و دفتر امور زنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر