۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۶۲۷۱۲
در حالیکه گوگل تهدید کرده در صورت اجبار به پرداخت هزینه به رسانه های محلی استرالیایی، سرویس جستجوی خود در این کشور را حذف می کند، مایکروسافت اعلام کرده جای خالی این سرویس را پر می کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر ، به گفته اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا، در صورتیکه که گوگل برای عدم پرداخت هزینه به رسانه‌ها سرویس جستجوی خود در این کشور را قطع کند، سرویس جستجوی مایکروسافت (بینگ) آماده برطرف کردن این نیاز است.

استرالیا تصمیم دارد قوانینی وضع کند که طبق آن گوگل و فیس بوک باید برای انتشار اخبار رسانه‌های محلی به آنها هزینه‌ای پرداخت کنند. در صورتیکه مذاکرات این شرکت‌ها و رسانه‌ها برای تعیین قیمت به نتیجه نرسد، دولت داوری را برای تعیین هزینه مذکور انتخاب می‌کند.

این درحالی است که شرکت‌های بزرگ فناوری این قانون را ناکارآمد خوانده و ماه گذشته اعلام کردند در صورت تصویب آن سرویس‌های جستجوی اصلی خود را در استرالیا حذف کنند. این سرویس‌ها شامل موتور جستجوی گوگل است که ۹۴ درصد بازار جستجوی این کشور را تشکیل می‌دهد.

در این میان ساتیا نادلا مدیر ارشد اجرایی مایکروسافت با نخست وزیر استرالیا مذاکراتی درباره قوانین جدید انجام داده است. موریسون اعلام کرد این شرکت فناوری آماده افزایش سرویس رسانی ابزار جستجوی خود در کشور است.

نخست وزیر استرالیا به خبرنگاران گفت: می‌توانم به شما بگویم هنگامیکه با نادلا صحبت کردم، مایکروسافت اطمینان زیادی به سرویس‌ها داشت.

سخنگوی مایکروسافت نیز مذاکرات با دولت استرالیا را تأیید کرد. اما از آنجا که این شرکت به طور مستقیم در قانونگذاری دخالت ندارد، از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

او در این باره گفت: ما اهمیت فعالیت بخش رسانه و توجه عمومی به حوزه خبرنگاری را در دموکراسی درک می‌کنیم و از سوی دیگر چالش‌های پیش روی بخش رسانه به دلیل تغییر مدل‌های کسب و کاری و ذائقه مشتری را نیز می‌شناسیم.

این درحالی است که سخنگوی گوگل هنوز در این باره اظهار نظری نکرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر