۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۲۶۷۳
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش توسعه سواحل مکران و ایجاد قدرت دریایی در سواحل مکران و شمال اقیانوس هند را از وظایف مهم این نیروی دانست.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، امیردریادار حمزه علی کاویانی جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با کارکنان فرماندهی آماد و پشتیبانی و مرکز آموزش شهدای وظیفه نیروی دریایی ارتش مستقر در شهرستان سیرجان، گفت: باید همیشه یادمان باشد کشور ما تحت سلطه استعمار بوده و امروز آزادی و استقلال ما به برکت رهبری امام خمینی (ره)، خون شهدا و تدابیر مقام معظم رهبری است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: با بررسی روندهای امنیتی طی پنجاه سال اخیر یا در دوره پس از جنگ جهانی دوم مشاهده می‌کنیم این آمریکایی‌ها بودند که مسائل امنیتی را بر مبنای منافع و پیشرفت خودشان ایجاد کرده و توسعه دادند. در این راستا بود که یک نظام دوقطبی را شکل دادند و پس از پیروزی بر آلمان نازی تصمیم به دو قطبی سازی جهان گرفتند.

دریادار کاویانی با بیان اینکه بلوک شرق و غرب در جهان دو قطبی آن روزها، کشورهای بسیاری همچون کشورهای آفریقایی، آسیای شرقی و کشورهای اسلامی را غارت می‌کردند، اظهار کرد: با فروپاشی یک قطب به نام اتحاد جماهیر شوروی، جهان اسلام با انقلاب اسلامی که به رهبری امام خمینی (ره) شکل گرفت با محوریت حکومت اسلامی بیدار شد. آمریکایی‌ها فکر می‌کردند که رقیب جدیدی برای آن‌ها ایجاد شده و باید این رقیب نابود شود تا به منافع خودشان دست پیدا کنند در صورتی که ما به دنبال این نبودیم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه آمریکایی هادر طول این ۴۲ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی جنگ‌ها و فشارهای زیادی را بر ما تحمیل کردند، یادآور شد: نخستین جنگی که آن‌ها بر ما تحمیل کردند، جنگ اقتصادی است که پس از تسخیر لانه جاسوسی شروع شد و آن‌ها این جنگ را با تحریم‌های شکننده در طول چهل و دو سال ادامه دادند و شدیدترین تحریم‌ها را علیه ما اعمال کردند، اما اقتدار کشور ما روز به روز بیشتر می‌شود که ناشی از تفکرات اسلامی، دینی و کمک خداوند، محوریت ولایت فقیه و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا است.

وی با تشریح سایر نبردها و جنگ‌هایی که علیه ایران انجام شد، تصریح کرد: جنگ آمریکایی‌ها علیه ایران، جنگ فرهنگی است که بنابر گفته خودشان، اگر فرهنگ را از انقلاب اسلامی بگیریم و از مردم دین، چادر، حجاب و نمازشان را بگیریم کار آن‌ها تمام است، ولی آن‌ها نتوانستند کاری انجام دهند، ما باید هوشیار باشیم.

دریادار کاویانی ادامه داد: جنگ پنجم جنگ منطقه‌ای علیه جمهوری اسلامی است که در واقع یک جنگی هیبریدی در منطقه نفوذ و منطقه‌ای بود که رزمندگان محور مقاومت حضورداشتند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه امروز آمریکایی‌ها در حال فعالیت گسترده در حوزه عملیات روانی و جنگ رسانه‌ای هستند، یادآور شد: عملیات روانی گسترده و جنگ رسانه‌ای از اتفاقاتی بود که آمریکایی‌ها در چند سال اخیر ایجاد کردند و اعتقاد دارند که آن‌ها با عملیات روانی و جنگ رسانه‌ای می‌توانند پیروز شوند. به نحوی که یکی از نظریه پردازهای معروف آن‌ها می‌گوید زمان قدرت نمایی با هواپیماهای بمب افکن و ناوهای هواپیمابر تمام شد و رسانه‌ها و ابر رسانه‌های که در اختیار قدرت‌های استکباری هستند افکار عمومی را شکل می‌دهند و جامعه را به سمت خودشان متمایل می‌کنند.

دریادار کاویانی با برشماری مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی عنوان کرد: قدرت موشکی، قدرت نایبان منطقه‌ای، قدرت نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران و قدرت اطلاعاتی از مؤلفه‌های برتر نظام مقدس جمهورس اسلامی ایران است.

وی ضمن برشماری وظایف نیروی دریایی ارتش، توسعه سواحل مکران و ایجاد قدرت دریایی در سواحل مکران و شمال اقیانوس هند را از وظایف مهم این نیرو عنوان کرد و گفت: نیروی دریایی ارتش با عملیاتی کردن تدابیر مقام معظم رهبری توانسته در منطقه شمال اقیانوس هند حضوری مؤثر داشته باشد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: در دفاع مقدس جوانانی کم سن و سال رفتند و از عزت و اقتدار و ناموس کشور دفاع کردند و در طول دوران دفاع مقدس دو میلیون سرباز آمد و رفت و سی و شش هزار سرباز شهید و سی و سه هزار دانش آموز شهید داریم و این سکان به دست افسران جوان سپرده شده است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت کار آموزش نیروهای ارتش اظهار کرد: نگاه افسران دوره‌های عالی باید نگاه علمی و نگاه به فناوری‌های جدید و آمادی باشد و نگاه بیست، سی سال قبل نباشد، باید به آموزش، انضباط و مسائل معنوی توجه داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر