۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۶۲۶۵۰
دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برنامه ریزی برای برگزاری مدرسه استارت‌آپی برنامه نویسی در حوزه امنیت اطلاعات خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، مهدی محمدی ، با بیان اینکه ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی، برنامه ریزی مدون و مفصلی برای آموزش برنامه نویسی در کشور دارد، گفت: راه اندازی بوت‌کمپ‌های آموزشی در حوزه برنامه نویسی با این هدف آغاز شده است که تاکنون برای دانش آموزان، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در موضوعات مختلف برگزار شده است.

وی با بیان اینکه اولویت ما آموزش برنامه نویسی در مقطع دانشجویی است و بخش زیادی از بوت‌کمپ‌های آموزشی تاکنون برای دانشجویان اجرایی شده است، ادامه داد: نخستین مدرسه استارت‌آپی در حوزه هوش مصنوعی با مشارکت ۶۰ نفر از سراسر کشور، در حال برگزاری است. این مدرسه که به موضوع هوش مصنوعی و کسب و کارهای مرتبط با این حوزه می‌پردازد در یک دوره ۶ ماهه برگزار می‌شود که تاکنون ۴ ماه از این دوره گذشته است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: برگزاری مدرسه استارت‌آپی در حوزه برنامه نویسی امنیت اطلاعات و تست نفوذ را در برنامه داریم که امیدواریم تا پایان سال این دوره آغاز شود.

وی گفت: بوت‌کمپ برنامه نویسی با مشارکت بخش خصوصی حوزه امنیت برای آموزش به متقاضیان برگزار می‌شود. در این طرح، فراخوان دعوت از متقاضیان منتشر شد و از مناطق مختلف کشور، در این فراخوان ثبت نام کردند. کمیته داوری درخواست‌ها را براساس توانمندی‌ها، سابقه و سلایق افراد، مورد ارزیابی قرار دارد و با اولویت دادن به شهرستان‌ها و مناطق دورافتاده، متقاضیان برای مشارکت در این مدرسه و آموزش برنامه نویسی انتخاب شدند.

محمدی تاکید کرد: برنامه ریزی های مدنظر ما به واسطه شیوع بیماری کرونا تحت تأثیر قرار گرفته است. اما در هرحال موضوع آموزش برنامه نویسی و راه اندازی بوت‌کمپ‌های آموزشی یکی از مهمترین برنامه‌های ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی است که اجرایی خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر