۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۶۲۵۸۵
در امکانی جدید؛
یک سازمان قانونگذار در استرالیا مشغول بررسی هایی است تا به کاربران اختیاراتی دهد نوع اطلاعاتی را که می خواهند با گوگل و شرکت های فناوری تبلیغاتی به اشتراک بگذارند را مشخص کنند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، یک سازمان قانونگذار استرالیایی قصد دارد به کاربران اینترنت حق تصمیم گیری درباره اطلاعاتی دهد که شرکت‌های فناوری مانند گوگل با مشتریان تبلیغاتی خود به اشتراک می‌گذارند. چنین اقدامی بخشی از تلاش‌های دولت این کشور برای کاهش سلطه شرکت‌های فناوری است.

از سوی دیگر کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا (ACCC) نیز پیشنهاد کرده تا توانایی شرکت‌های بزرگ برای دسترسی به تاریخچه آنلاین کاربران برای فروش متقاطع محصولات و کالاها محدود شود.

این پیشنهادات بخشی از گزارش ACCC درباره تبلیغات دیجیتال در استرالیا است. ارزش این بازار در استرالیا ۲.۶ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و به گفته این قانونگذار حوزه مذکور فاقد رقابت، شفافیت و گزینه‌های انتخابی است.

همچنین کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا تخمین می‌زند سهم گوگل از درآمد تبلیغات دیجیتال باتوجه به نوع سرویس این شرکت بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد است.

علاوه بر آن، در این پیشنهادات بخش جدیدی به کمپین سازمان قانونگذار برای نظارت بر قدرت شرکت‌های آنلاین (گوگل و فیس بوک) در استرالیا اضافه شده است.

این درحالی است که استرالیا تصمیم دارد با تصویب قانونی شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله گوگل را وادار کند برای انتشار اخبار و محتوای رسانه‌های محلی، هزینه‌ای به آنها پرداخت کنند. از سوی دیگر گوگل اعلام کرده در صورت تصویب این موضوع، گزینه جستجو در این کشور را حذف می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر