۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۶۲۵۸۲
با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی
قرارگاه پدافند پرتوی با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان و فرمانداران در شهرستان‌های مرزی جلفا و خداآفرین بطور رسمی تشکیل شد.
قرارگاه پدافند پرتوی شهرستان‌های مرزی جلفا و خداآفرین تشکیل شد
به گزارش خبرنگار پایداری ملی از تبریز، در این جلسات صادق احمدی، فرماندار جلفا اظهار داشت: قرارگاه پدافند پرتوی در جهت ساماندهی سیستم دفاعی منطقه با رویکرد کاهش خطر و مصون سازی زیرساخت‌های پرتوی راه‌اندازی شده است. 

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای مدیریت حوادث، یک امر ضروری و انکار ناپذیر است، افزود: علاوه بر همبستگی، انسجام، دقت و همکاری دستگاه‌های مسئول با یکدیگر، سیستم بهداشت و درمان نیز باید ضمن همکاری تنگاتنگ با قرارگاه، آمادگی خود را برای مدیریت حوادث احتمالی افزایش دهد و کارگروه‌های تخصصی قرارگاه جلسات خود را بصورت منظم تشکیل دهند.

امیری راد، فرماندار خداآفرین و رئیس قرارگاه پدافند پرتوی شهرستان نیز اذعان داشت: ماهیت صدمات و آسیب‌های ناشی از حوادث پرتوی و هسته‌ی ایجاب می‌نماید که سازمان‌های لشکری و کشوری در ارائه پاسخ، مشارکت و ایفای نقش نمایند. بنابراین لازمه مدیریت یکپارچه‌ی پاسخ به بحران هسته ی آن است که بتوان در مواقع ضروری با عوامل قرارگاه پرتوی ارتباط سریع برقرارکرد.

وی همچنین بر تشکیل، منظم جلسات کارگروه های تخصصی و قرارگاه تاکید کرد.

درادامه این جلسات محمدباقر آقایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه پدافند غیرعامل شهرستان ها در تشکیل این قرارگاه‌ها بیان داشت: آماده بودن در برابر هرگونه حوادث پرتوی را مستلزم تهیه طرح  و سناریوهای رزمایش با موضوعات مختلف در این زمینه دانسته و اظهار داشت: برای آماده‌سازی و تهیه این طرح ها و سناریوها، رصد و پایش مراکز خطرزای پرتوی شهرستان را بدون تنش‌های اجتماعی و شایعه پراکنی باید بصورت مرتب انجام دهیم چرا که رصد و پایش تهدیدها، آموزش و اطلاع رسانی به افکار عمومی، از جمله ماموریت های این قرارگاه است.

آقایی ضمن تشریح روند تشکیل قرارگاه پدافند پرتوی و خلاصه از اقدامات این قرارگاه بعد از راه اندازی، بیان داشت: رسالت اصلی این قرارگاه مصون‌سازی زیرساخت‌ها و صیانت از جان انسان‌هاست، لذا فعالیت و تشکیل منظم جلسات قرارگاه پدافند پرتوی و کارگروههای تخصصی مربوطه یک امر ضروری است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر