۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۲۵۰۵
نماینده دائم ایران در سازمان ملل با تأکید بر اینکه به واشنگتن بستگی دارد که سیاست‌های دولتی قبلی را ادامه دهد یا سیاست جدیدی را پیگیری کند، تأکید کرد که هیچ نوع گفت‌وگویی از سوی ایران با مقامات دولت جدید آمریکا صورت نگرفته است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری تسنیم، مجید تخت‌روانچی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به شبکه تلویزیونی «ان‌بی‌سی» آمریکا گفت: توپ در زمین آمریکا است چرا که آمریکا در زمان دولت ترامپ بود که از برجام در سال 2018 خارج شد و میز مذاکره را ترک کرد.

این دیپلمات کشورمان افزود: هم‌اکنون بستگی به کاخ سفید دارد که باید تصمیم بگیرد که آیا قصد دارد سیاست شکست‌خورده دولت قبلی را ادامه دهد یا اینکه می‌خواهد سیاست جدیدی را پیگیری کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

تخت‌روانچی درباره بازگشت تهران به تعهدات خود در برجام گفت: اگر آمریکایی‌ها به تعهدات خود عمل کنند، ایران بارها اعلام کرده است که به تعهدات کامل خود باز خواهد گشت.

وی افزود که تهران برنامه‌ای برای مذاکره با دولت جدید آمریکا به‌رهبری بایدن ندارد و انتظار دارد اولین اقدام از سوی بایدن برداشتن تحریم‌ها و بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای 2015 باشد.

این دیپلمات ایرانی همچنین خاطرنشان کرد که تا حالا مذاکره‌ای با مقامات دولت بایدن نداشته است و هیچ‌گونه گفت‌وگویی از زمان بر سر کار آمدن بایدن بین دو کشور رخ نداده است.

تخت‌روانچی بار دیگر تأکید کرد که تهران عجله‌ای برای گفت‌وگو با واشنگتن ندارد و این به آمریکا مربوط می‌شود که چه تصمیمی بگیرد.

نماینده کشورمان در سازمان ملل همچنین درباره واکنش تهران به ترور فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران در عراق تأکید کرد که جنایت ترور سردار سلیمانی بدون پاسخ نخواهد ماند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر