۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۶۲۴۸۶
فرمانده انتظامی استان البرز از انهدام باند کلاهبرداری اسکیمر در سراسر کشور خبر داد و گفت: بنا بر اعتراف متهمان کلاهبرداری از 2 هزار نفر به ارزش ۲۰ میلیارد ریال توسط این باند توسط دستگاه کارتخوان میوه فروشی و به روش اسکیمر انجام شده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس از ، عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز، امروز در جمع خبرنگاران، گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان فردیس مبنی بر برداشت از حساب بانکی آن‌ها در حالی که کارت عابر بانکشان نزد خودشان بوده است، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد که برداشت‌ها به صورت اینترنتی نبوده است، افزود: این اقدام از طریق دستگاه پوز به روش اسکیمر و کپی کارت بانکی از حساب مالباختگان انجام شده است.

محمدیان یادآور شد: در استعلام از حساب مالباختگان مشخص شد که وجوه به یک حساب مشخص واریز و حدود ۲ میلیارد ریال از وجوه برداشت شده، صرف خرید طلا از یک طلافروشی در یکی از استان‌های جنوبی کشور شده است.

محمدیان با اشاره به اینکه در این راستا نیابت قضائی دریافت و کارشناسان پلیس فتا موفق به دستگیری ۲ نفر شدند، اظهار کرد: 6 میلیارد ریال از وجوهی که در این حساب بود مسدود شد.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس فتا شهرستان فردیس و در بازجویی‌های صورت گرفته ضمن اعتراف به کپی ۲ هزار کارت بانکی در سطح کشور به عضویت در باند کلاهبرداری اسکیمری با هدایت سردسته باند اشاره کردند که نامبرده از متهمان سابقه دار و حرفه‌ای در کپی کارت‌های بانکی و سابقه کلاهبرداری اسکیمری در استان‌های مختلف را دارد و تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی بوده و در حال حاضر متواری است.

سردار محمدیان گفت: با توجه به اظهارات متهمان دستگیر شده و تحلیل و بررسی کارشناسان این پلیس مشخص شد که متهم اصلی بعد از دستگیری همدستان خود به استان‌های دیگر متواری شده و بعد از گذشت زمان، مجدداً در شهرهای دیگر اقدام به تشکیل باند جدید کلاهبرداری به روش اسکیمری و کپی کارت‌های شهروندان می‌کند.

فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: در ادامه، با اقدامات گسترده پلیسی، مخفیگاه متهم اصلی پرونده که سرکرده یک باند پیچیده اسکیمری در سطح کشور است در تهران شناسایی و با دریافت نیابت قضائی در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی کلیه تجهیزات اسکیمر و کارت‌های کپی شده که آماده تخلیه بود کشف شد.

وی اظهار داشت: متهم دستگیر شده در اعترافاتش ضمن اشاره به تشکیل یک باند جدید در یکی از شهرهای حاشیه تهران در پوشش فروش میوه با خودرو وانت پیکان اذعان داشت که قبلاً نیز با اجاره یک میوه‌فروشی در شهرستان فردیس اقدام به کپی کارت‌های بانکی شهروندان و برداشت وجه از حساب آن‌ها کرده است.

سردار محمدیان گفت: در ادامه کارشناسان پلیس فتا با دریافت نیابت قضائی به محل مورد نظر در اطراف تهران اعزام و در چندین عملیات غافلگیرانه ۷ نفر از اعضای این باند را دستگیر و از مخفیگاه نامبردگان یک دستگاه پیکان وانت و یک دستگاه پوز کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز افزود: متهمان به صراحت به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری به روش اسکیمری از ۲ هزار نفر از شهروندان به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال در سراسر کشور اعتراف کرده و در تشریح جزئیات این کلاهبرداری‌ها اذعان داشتند که با اجاره مغازه در مکان‌های شلوغ و یا با تعمیر وانت‌های اوراقی، از آن‌ها برای فروش میوه اقدام و با کپی کارت‌های مشتریان اقدام به کلاهبرداری می‌کردند.

وی تصریح کرد: متهمان برای ناشناس بودن هویت خود، اقدام به خرید کارت بانکی افراد مختلف کرده و از طریق سایت دیوار با عنوان استخدام، افراد را فریب داده و از آن‌ها به عنوان طعمه برای پولشویی وجوه برداشت شده استفاده می‌کردند و برای اینکه شناسایی نشوند هر ۲ ماه یک بار مخفیگاه خود را تغییر می‌دادند.

سدار محمدیان با اشاره به اینکه تا کنون ۲۰۰ نفر از مال باختگان شناسایی شده‌اند و تلاش برای شناسایی سایر آن‌ها ادامه دارد از شهروندان خواست هنگام خرید، کارت خود را شخصاً به دستگاه کارت خوان کشیده و رمز آن را وارد کرده و تمامی سرمایه خود را در یک حساب متمرکز نکنند تا در صورت دسترسی غیر مجاز، از میزان ضرر و زیان آن‌ها کاسته شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر