۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۲۴۸۵
کاهش قیمت نفت در بازار جهانی بخاطر شیوع ویروس کرونا باعث شده است تا شرکت‌های بزرگ نفتی و گازی فعالیت‌های اکتشافی برای رسیدن به منابع جدید نفت و گاز را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس،  آمارهای موجود حاکی از آن است که به خاطر کاهش قابل توجه قیمت نفت در بازار جهانی در سایه شیوع ویروس کرونا شرکت‌های بزرگ نفتی و گازی فعالیت‌های اکتشافی خود برای پیدا کردن منابع جدید سوخت‌های فسیلی را به میزان قابل توجهی کاهش دادند.

آمارهای مؤسسه ریستاد انرژی حاکی از آن است که دریافت مجوز برای انجام فعالیت‌های اکتشافی ساحلی و فراساحلی توسط 5 شرکت نفتی و گازی اصلی در غرب به کمترین میزان در 5 سال گذشته رسیده است.

پالزور شنوا، کارشناس ریستاد انرژی می‌‌گوید: در سال گذشته شرکت‌هایی نظیر اگزون موبیل آمریکا ، توتال فرانسه و رویال دات‌شل هلندی انگلیسی دست به کاهش قابل توجه هزینه‌های خود به خاطر بحران کرونا زده و این مسأله به کاهش اقدام آنها برای دریافت مجوز اکتشاف میادین جدید منجر شده است.

از 5 شرکت نفتی و گازی بزرگ غربی شرکت بریتیش پترولیوم انگلیس با فاصله زیادی بیشترین کاهش فعالیت‌های اکتشافی را نسبت به دیگر شرکت‌ها در سال 2020 داشته است.

برنارد لونی که در ماه فوریه گذشته مدیریت بریتیش پترولیوم را به عهده گرفت از برنامه خود برای کاهش 40 درصدی مقابل یک میلیون بشکه‌ای روزانه تولید نفت این شرکت تا سال 2030 خبر داد.

طی ماه‌های گذشته شرکت بریتیش پترولیوم تیم اکتشاف میادین نفتی خود را کوچک کرده است. روند اکتشاف میادین نفتی و گازی جدید توسط شرکت‌ها به اینگونه است که آنها نخست اقدام به دریافت مجوز برای اکتشاف می‌کنند و پس از پیدا کردن یک میدان نفتی یا گازی نسبتاً بزرگ درباره اینکه استخراج از آن را آغاز کنند یا خیر، تصمیم‌گیری می‌کنند.این فرآیند پر هزینه بوده و ممکن است سال‌ها به طول بینجامد.

کارشناسان بر این باورند که کاهش قابل توجه فعالیت‌های اکتشافی می‌تواند به کمبود عرضه نفت به بازار جهانی در سال‌های 2025 تا 2030 منجر شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر