۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۲۴۵۸
هاآرتص با اشاره به موافقت تل آویو:
منابع امنیتی صهیونیستی از موافقت تل آویو با استقرار سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین در تعدادی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، عربی ۲۱ نوشت؛ روزنامه عبری زبان هاآرتص گزارش داد که تل آویو با استقرار سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین در تعدادی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس توسط آمریکا موافقت کرده است.

این روزنامه به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که پیش بینی می‌شود آمریکا به زودی سیستم‌های دفاع موشکی از همان نوعی که رژیم صهیونیستی خریداری کرده است، را در منطقه خلیج فارس با هماهنگی مقامات صهیونیست مستقر کند.

بر اساس این گزارش، مسئولان صهیونیست اسامی کشورهای عربی را که قرار است این سامانه دفاع موشکی در آنها مستقر شود اعلام نکرده‌اند.

این در حالیست که سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین بارها ناکارآمدی خود را در رهگیری و ساقط کردن موشک‌های شلیک شده به سمت اراضی اشغالی نشان داده است.

۲ ماه قبل بود که سایت خبری العهد در مطلبی با اشاره به ناکارآمدی گنبد آهنین در مقابله با موشک‌هایی که از غزه به سوی اراضی اشغالی شلیک شده، نوشت: چرا گنبد آهنین در مقابله با موشک‌های شلیک شده از غزه شکست خورد؟ منابع وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که «عمیکام نورکین» فرمانده نیروی هوایی ارتش اسرائیل و سرهنگ «کوخاف» فرمانده نظامیان پدافند این رژیم ضمن بازدید از واحدهای پدافند هوایی به واکاوی دلایل عدم رهگیری موشک‌های شلیک شده از غزه از سوی گنبد آهنین پرداختند.

العهد نوشت: تحقیقات مشخص ساخت که در هر حادثه‌ای عوامل مختلف فنی دخیل هستند که مانع عمل گنبد آهنین می‌شود. بر اساس این گزارش؛ عمیکام نورکین اذعان کرد: ما به نتیجه نهایی مطلوبی نرسیدیم و موفقیتی به دست نیاوردیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر