۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۲۴۴۵
فوق تخصص ایمونولوژی بالینی تاکید کرد:آلودگی هوا احتمال ابتلا به کرونا را بیشتر می کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، مرتضی فلاح پور،فوق تخصص آسم و  ایمونولوژی بالینی  درباره «اثرات آلودگی هوا بر سلامت»، با تاکید برپرهیز از رفتن به بیرون از منزل در هوای آلوده، بیان داشت:باید از ورزش کردن در هوای آلوده پرهیز کرده و مراجعات را به حداقل برسانیم. در صورتی که اجبار به رفتن از منزل داریم این حضور باید کوتاه بوده و از ماسک  و عینک استفاده کنیم.

وی ادامه داد: پس از مراجعه به منزل باید دهان، بینی و حلق را شستشو دهیم و حتی بهتر است به حمام رفته و مواد آلوده را از سطح پوست پاک کنیم.

این فوق تخصص ایمونولوژی بالینی افزود:بسیاری از  مواد آلاینده آکسیداتیو هستند؛ بنابراین استفاده از میوه های تازه،سبزیجات و آنتی اکسیدانها در جلوگیری از آسیب بدن در مقابل این مواد کمک کننده است.

فلاح پور ابراز داشت: در برخی از این آلاینده ها مواد آلی سنگینی هستند و مصرف مرتب شیر و لبنیات می تواند باعث جذب این مواد شده و آنها را از بدن دفع کند.

وی متذکر شد: برخی مواقع عوارض این آلاینده ها بسیار شدید است؛ مثلا اگر شما در یک محیط آلوده ورزش کنید یا همزمان در معرض دود سیگار قرار گیرید، این محیط ها عوارض مواد آلاینده را چند برابر می کنند.

این فوق تخصص ایمونولوژی بالینی درباره «تاثیر آلاینده های هوا  و همزمانی آن با شیوع کرونا بر بدن»،گفت: بسیاری از آنها باعث آسیب و التهاب در مجرای تنفسی می شوند؛ از بینی، ریه تا حلق؛همچنین  بسیاری از این آلاینده ها باعث اختلال در عمکلرد سیستم ایمنی می شوند.

فلاح پور خاطرنشان کرد:از طرف دیگر، اولین اقدام خطرناک ویروس کرونا  این است که باعث تحریک بیش از اندازه سیستم ایمنی و در گیر شدن ریه و دستگاه  تنفسی می شود؛ در نتیجه قطعا آلاینده ها عوارض ویروس کرونا را در افراد بیشتر و شدیدتر می کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر