۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۶۲۴۱۱
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۵۱ هزار و ۷۷۹ تن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس ، کلیم‌الله وثوقی صبح امروز در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار کرد:  از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۵۱ هزار و ۷۷۹ تن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شده است.

وی افزود: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: از این میزان بیش از ۲۴۲ هزار تن کالا توسط ۱۰ هزار و ۵۷۸ دستگاه کامیون ایرانی و بیش از ۹ هزار تن کالا توسط ۴۶۲ دستگاه کامیون‌های گرجی و سایر ملیت‌ها از مرز خارج شده است.

وثوقی محصولات کشاورزی، کاشی، شیشه، نمک، سنگ ساختمانی، پسته، نئوپان، خرما و پلی اتیلن را عمده کالاهای صادر شده ایرانی در ۱۰ ماه گذشته عنوان کرد.

وی صادرات این میزان کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز را یادآور شد و ادامه داد: در مدت یاد شده حدود ۱۵۵ هزار تن کالا توسط ۶ هزار و ۷۲۷ دستگاه از پایانه مرزی بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده است.

دبیر کمیسیون اجرائی مدیریت ایمنی حمل‌ونقل استان اردبیل از افزایش ۲۵ درصدی ترانزیت خروجی خبر داد و تصریح کرد: آب معدنی، سیمان، ام دی اف، گچ، نئوپان، بیسکویت، برنج، پروفیل، نمک و انواع البسه عمده کالاهای ترانزیت خروجی شده هستند.

وثوقی با بیان اینکه به خاطر شیوع ویروس کرونا تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار ۱۰۰ درصد کاهش یافته، گفت: عملیات گندزدایی و ضدعفونی سالن‌های تجاری و محوطه پایانه مرزی بیله‌سوار به طور مرتب جهت مبارزه با ویروس کرونا تا عادی شدن شرایط در حال انجام است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر