۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۶۲۴۰۵
گوگل دولت استرالیا را تهدید کرد در صورتیکه قانون پرداخت هزینه به رسانه های محلی در ازای انتشار اخبار را منتشر کند، قابلیت جستجوی خود در این کشور را غیر فعال می کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، استرالیا تصمیم دارد با تصویب قانونی شرکت‌های فناوری از جمله گوگل و فیس بوک را مجبور کند در ازای انتشار اخبار به رسانه‌های محلی هزینه‌ای پرداخت کنند. در واکنش به این امر گوگل نیز اعلام کرد در صورت تصویب چنین قانونی، قابلیت جستجو در این کشور را غیر فعال می‌کند.

به طور دقیق‌تر با تصویب این قانون شرکت‌های فناوری مجبور خواهند بود برای پرداخت هزینه به رسانه‌های محلی، با آنها مذاکره کنند و چنانچه به توافقی در این زمینه دست نیابند، یک داور از سوی دولت مبلغ این هزینه را تعیین می‌کند.

مل سیلوا مدیر عامل بخش استرالیا و نیوزلند در گوگل به کمیته مجلس استرالیا در این باره گفت: اگر این نسخه از لایحه به قانون تبدیل شود، در کنار ریسک‌های غیر قابل مدیریت مالی و عملیاتی ما را مجبور می‌کند تا قابلیت جستجو در استرالیا را متوقف کنیم.

سیلوا در سخنان خود اشاره‌ای به یوتیوب نکرد. موضع گوگل با انتقاد شدید اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا روبرو شد. او در این باره گفت: استرالیا برای فعالیت‌هایی که می‌توانید در این کشور انجام دهید قانون خود را تعیین می‌کند. موریسون در این باره افزود: ما به افرادی که خواهان فعالیت در استرالیا هستند، خوشامد می‌گوئیم. اما به تهدید پاسخی نمی‌دهیم.

گوگل اعلام کرده این قانون بسیار کلی است و در چنین شرایطی حتی ارائه یک ابزار جستجوی محدود کار بسیار خطرناکی است.

این درحالی است که دولت آمریکا هفته گذشته از استرالیا خواست تا قانون پیشنهادی را لغو و به جای آن مقرراتی داوطلبانه را تصویب کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر