۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۶۲۲۹۰
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، از افزایش نسبی آمار کرونا در پایتخت خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، علیرضا زالی، گفت: با اینکه تا ۲۴ ساعت قبل آمار کرونا در تهران رو به تنزل بود اما آمار شبانه روز گذشته نشان دهنده خیز ملایم است که می‌تواند زنگ خطر جدی باشد.

وی افزود: طبیعتاً در روزهای آتی این آمار باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد که آیا این یک تغییر گذرا و ۲۴ ساعته است یا اینکه به یک الگو تبدیل می‌شود.

زالی ادامه داد: اکنون قضاوت در این خصوص زود است اما برای نخستین بار در طول چند روز اخیر تعداد بیماران جدید بستری در بخش کرونا به ۳۰۹ نفر رسیده است که طبیعتاً این روزها این آمار همیشه زیر ۲۵۰ نفر بود.

وی افزود: از ۳۰۹ مورد بستری که داشتیم ۱۳۱ بیمار در مراقبت‌های ویژه بستری شدند، در حالی که تا قبل از آن تعداد بیماران بخش مراقبت‌های ویژه زیر ۱۰۰ نفر بود.

زالی ادامه داد گفت: تعداد مراجعان سرپایی در بخش درمان افزایش مختصری نشان می‌دهد که به هزار و ۹۷۰ نفر رسیده است که نسبت به روزهای گذشته شاهد یک خیز نسبی هستیم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، افزود: معمولاً زودرس‌ترین علائم تغییر در آمار در مراجعان سرپایی است که این تغییر را هم اکنون شاهد هستیم و بعد از آن در میزان بستری‌های جدید و عمومی است.

زالی گفت: اگر این افزایش آمار فقط در ۲۴ ساعت اخیر باشد و تکرار نشود چندان اهمیتی ندارد اما اگر در ۴۸ ساعت آینده این آمار رو به افزایش باشد می‌تواند زنگ خطر جدی برای شکنندگی شرایط کرونایی در تهران باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر