۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۲۲۶۱
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: سازمان صرف نظر از اینکه آیین‌نامه اجرای قانون چگونه تهیه و تدوین شده، به صورت صد در صد قانون لغو تحریم‌ها را به لحاظ فنی اجرا می‌کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خانه ملت، بهروز کمالوندی با اشاره به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، گفت: سازمان انرژی اتمی کار فنی خود را طبق این قانون دنبال می‌کند و صرف نظر از اینکه آئین‌نامه اجرای قانون چگونه تهیه و تدوین شده، ما در حال اجرای موضوعات فنی قانون هستیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: در شرایط فعلی کارها به نحوی پیش می‌رود که سازمان انرژی اتمی به طور صد در صد خواسته‌های قانونی را به لحاظ فنی اجرا می‌کند.

کمالوندی با اشاره به اظهارات مرتبط با خروج بازرسان آژانس پس از توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی در صورت عدم اجرای تعهدات برجامی طرف‌های مقابل طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، اظهار کرد: بر اساس این قانون اگر تحریم‌ها لغو نشود در موعد مقرر اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی متوقف می‌شود و این به معنای اخراج بازرسان آژانس نیست. در واقع ما در سطوح مختلف بازرسی داریم که یکی از آنها بازرسی پادمانی و دیگری طبق پروتکل الحاقی است و در صورت توقف اجرای پروتکل الحاقی بازرسی‌های مربوط به پروتکل قطع می‌شود.

معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران یادآور شد: سازمان بر اساس قانون غنی سازی 20 درصد را اجرا کرده و به اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی هم رسیده و نصب سانتریفیوژ ir2m هم آغاز شده است. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر