۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۶۲۲۵۰
یوتیوب در دسامبر گذشته وعده داده بود که با انتشار اخبار جعلی انتخاباتی مقابله کند، اما حالا مشخص شده که این پلتفرم در عمل به وعده‌اش ناکام مانده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، به تازگی مشخص شده شبکه ای از کانال‌های فعال در یوتیوب که با رسانه‌های افراطی جمهوری خواه و دست راستی در ارتباط بوده‌اند، اخبار و اطلاعات غلطی را در مورد تقلب انتخاباتی در آمریکا منتشر کرده‌اند و یوتیوب هرگز موفق به شناسایی آنها نشده است.

شبکه یادشده بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ فعال شد و بارها و بارها اخبار و اطلاعاتی در مورد تقلب در روند رأی‌گیری منتشر کرد. این شبکه حتی در ساماندهی حمله به کنگره آمریکا نیز نقش ایفا کرد و تا چند روز قبل به فعالیت خود ادامه می‌داد تا سرانجام توسط یوتیوب شناسایی و خنثی شد.

یکی از این کانال‌های فعال در یوتیوب Epoch Times نام دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد این کانال و سایر کانال‌های مرتبط با آن ۱.۱ میلیون نفر مشترک دارند و ویدئوهای ارسالی در آنها ده‌ها میلیون بار مشاهده شده است. اولین بار شرکت رسانه‌ای بازفید موفق به شناسایی این شبکه اطلاع رسانی دروغ پراکن شد و موضوع را به یوتیوب اطلاع داد. در ادامه یوتیوب ویدئوهای حاوی اخبار و اطلاعات جعلی را حذف کرد.

کارشناسان می‌گویند این رویداد نشان می‌دهد یوتیوب در شناسایی و حذف مجاری و کانال‌های انتشار اخبار و اطلاعات جعلی چندان موفق نبوده و باید فرایندهای خود را در این زمینه اصلاح کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر