۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۶۲۱۰۱
رئیس بزرگترین بانک روسیه:
به گفته رئیس بزرگترین بانک روسیه، جرائم سایبری در ۲۰۲۰ میلادی ۴ برابر افزایش یافته است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، هرمان گرف رئیس اسبربانک، بزرگترین بانک روسیه اعلام کرد جرائم سایبری در ۲۰۲۰ میلادی ۴ برابر افزایش یافته است. به گفته او  تاکنون سازمان های مجری قانون نتوانسته اند رشد سریع چنین جرائمی را متوقف کنند.

او در یک مصاحبه خبری گفت: مجرمان از جدیدترین ابزارهای فنی استفاده می کنند. قبل از شیوع ویروس کرونا حجم جرائم سایبری سالانه دو برابر افزایش یافته بود. اما در ۲۰۲۰ این شاخص ۴ برابر بیشتر شده است.

 گرف در ادامه سخنانش اشاره کرد اکنون فقط افراد سالمند قربانی مجرمان سایبری نیستند، بلکه گاهی اوقات در چنین حملاتی میلیون ها روبل از یک فرد سرقت می شود.

رئیس اسبربانک افزود: مجرمان سایبری دو هفته قبل چندصد میلیون روبل از یک مشتری ما که از مدیران ارشد است، سرقت کرده اند. موارد مشابه متعددی نیز وجود دارد. 

او در ادامه تاکید کرد: افراد هنگام انتخاب یک بانک باید میزان امنیت سایبری آن را نیز در نظر بگیرند. گرف در این باره گفت: همیشه می گویم بانکی را انتخاب کنید که  از لحاظ سایبری نیز امنیت داشته باشد.

همچنین رئیس اسبربانک اشاره کرد در جهان کنونی مجرمان سریع تر از نیروهای ویژه عمل می کنند و این یک مشکل جهانی است. مکانیسم های دولتی بسیار سهل انگارانه است. این چالش فقط مربوط به روسیه نیست و بسیاری از کشورها در وضعیت مشابهی قرار دارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر