۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۶۲۰۰۶
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اعلام رونمایی از «سند همکاری ملی طرح مدرسه آماده» گفت: با 20 درصد هزینه کرد در حوزه آموزش مقابله با زلزله می‌توان تا 80 درصد خسارت‌های احتمالی را کاهش داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از برنا، مراسم رونمایی از «سند همکاری ملی طرح مدرسه آماده» با حضور اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش، محسن محبی معاون توسعه فرهنگی سازمان پدافند غیرعامل، رضا کرمی محمدی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و جمعی از معاونین این سازمان برگزار شد.

 رضا کرمی محمدی در این مراسم با اشاره به اینکه کشور ما به‌ویژه کلان‌شهرها با بحران‌های متعدد مواجه هستند، عنوان کرد: از سوی دیگر با توسعه بیشتر کلان‌شهرها و شهرها خطرات بیشتری ما را تهدید می‌کند زیرا ضمن افزایش جمعیت، صنایع پرهزینه نیز شکل می‌گیرد و درصورتی‌که سیل یا زلزله‌ای بزرگ رخ دهد خسارات جبران‌ناپذیری به مردم و کشور تحمیل می‌شود.

او بابیان این‌که یکی از اقدامات بسیار مهم برای مقابله با خسارت‌های بزرگ و جبران‌ناپذیر براثر وقوع بحران آموزش است، عنوان کرد: خوشبختانه این اقدام را می‌توان با هزینه بسیار کم انجام داد و از خسارت‌های بزرگ جلوگیری کرد به‌گونه‌ای که با ۲۰ درصد هزینه کرد در این حوزه می‌توان تا 80 درصد خسارت‌ها را کاهش داد.

کرمی محمدی خاطرنشان کرد: بهترین فضایی که در حوزه آموزش وجود دارد، فضای دانش‌آموزی است زیرا دانش آموزان آینده‌سازان مملکت هستند. بر این اساس اجرای طرح مدرسه آماده  از سال ۹۴ با کمک اداره آموزش‌وپرورش شهر تهران آغاز شد.

کرمی محمدی آموزش‌های این طرح را شامل آموزش به کارکنان مدارس، دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها و نیز شناسایی مخاطرات مدارس عنوان کرد و گفت: بر این اساس یک برنامه مقابله با بحران به هر مدرسه ارائه می‌شود که توسط کمیته مدیریت بحران مدرسه اجرا می‌گردد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: همچنین شهرداری تهران اهداء یک کانکس تجهیزات مقابله با بحران را برعهده‌گرفته است که بر این اساس هر هفته یک کانکس به مدارس موجود در طرح داده می‌شود. درصورتی‌که سایر شهرها نیز ارائه کانکس‌های تجهیزات مقابله با بحران را در دستور کار خود قرار دهند به اجرایی شدن برنامه مقابله با بحران در بعد ملی کمک بسیار زیادی می‌کند.

او در پایان عنوان کرد: از مجموع ۴ هزار مدرسه در شهر تهران ۳۵۰۰ مدرسه در این طرح حضور دارند که از این تعداد یک هزار و ۸۰۰ مدرسه به‌طور کامل تحت پوشش درآمده و در سایر مدارس نیز طرح در دست اجرا است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر