۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۲۰۰۳
یک سناتور ارشد گفته است که حمله سایبری به وزارت خزانه داری آمریکا ظاهرا مهم و بزرگ بوده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از تسنیم، ران وایدن سناتور ایالت اورگون که عضو ارشد کمیته مالی مجلس سنا است، در واکنش به حمله سایبری اخیر به نهادهای فدرال و دولتی آمریکا از جمله وزارت خزانه داری، گفت: حمله سایبری به وزارت خزانه داری ظاهرا مهم و بزرگ بوده است.

اظهارات وایدن پس از آن بیان شده است که مقام های وزارت خزانه داری آمریکا به تازگی برخی جزئیات درباره حمله سایبری اخیر را به اطلاع اعضای کمیته دارایی مجلس سنا رسانده اند.

وی افزود: به گفته مقام های وزارت خزانه داری، این نهاد با یک نفوذ جدی هکری روبرو شده و این حملات از جولای آغاز شده است. عمق این خسارات هنوز ناشناخته است. علاوه بر این، هکرها توانسته‌اند به سامانه های بخش امور اداری وزارت خزانه داری آمریکا نفوذ کنند، بخشی که اطلاعات مقام های ارشد در آن نگهداری می شود. وزارت خزانه داری هنوز نمی داند دقیقا چه اقداماتی توسط هکرها صورت گرفته و چه اطلاعاتی سرقت شده است.

مقام های آمریکایی بر این باورند که روسیه عامل اصلی حملات هکری و سایبری اخیر علیه نهادهای فدرال و دولتی ایالات متحده است. روسیه این ادعا را رد کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز سکوت خود درباره حمله سایبری شرکت Solarwinds به چندین دپارتمان دولتی آمریکا را شکست و به جای متمرکز شدن بر روسیه، احتمال نقش چین در این حملات را مطرح کرد.

البته ترامپ در حالی رسانه‌ها را مسئول اصلی نام بردن از روسیه در قضیه حملات سایبری به نهادهای فدرال و شرکت‌های آمریکایی معرفی کرده است که چندین نفر از مقامات بلندپایه دولت خود او از جمله «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه چنین اتهامی را علیه روسیه مطرح کرده‌اند؛ اتهامی که روسیه قاطعانه آن را رد کرده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر