۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۲۰۰۲
در جلسه نظارت بر پروتکل های بهداشتی تصویب شد؛
کنترل سلامت مسافران اتوبوس های بین شهری توسط وزارت راه و شهرسازی، یکی از مصوبات پنجمین جلسه نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی بود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، با توجه به اجرای بند یک مصوبات بیست و هشتمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر تشکیل کمیته عالی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی با مسئولیت معاونت بهداشت وزارت بهداشت، فرایند نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی الزامات سلامت محیط و کار مدیریت بیماری کرونا و گزارش دستگاه‌های اجرایی در خصوص اقدامات انجام شده تبیین شد.

در این جلسه مصوب شد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری سایر ارگان‌ها و سازمان‌های ذی ربط مدیریت اطلاع رسانی و نظارت مناسب سفرها را به خصوص در ایام فاطمیه، عید نوروز و سایر مناسبت‌ها و تعطیلات پیش رو به عهده گیرد و از تبلیغات و مشوق‌های افزایش سفر نظیر بلیت و تورهای تخفیف دار و امثال آن جلوگیری به عمل آید.

همچنین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقدامات لازم جهت اتصال به سامانه ماسک وزارت بهداشت جهت ممانعت از ورود افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ به مناطق اقامتی و گردشگری را انجام دهد.

در این جلسه مصوب شد وزارت راه و شهرسازی نظارت لازم بر ظرفیت مسافرگیری اتوبوس‌های بین شهری مطابق پروتکل‌های وزارت بهداشت را داشته باشد و تدابیر لازم جهت ایجاد تهویه مناسب در اتوبوس‌ها را اتخاذ نماید. همچنین مقرر شد وزارت راه و شهرسازی علاوه بر کنترل سلامت مسافران از نظر ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ هنگام صدور بلیت، هنگام سوار شدن مسافران نیز سلامت آنان به صورت الکترونیکی کنترل گردد.

اقدام بانک مرکزی جهت جلوگیری از ازدحام جمعیت در شعب بانک‌ها از دیگر مصوبات این جلسه بود و مقرر شد بانک مرکزی تمهیدات لازم نظیر استفاده از ظرفیت پست جهت تعویض دسته چک‌ها را لحاظ نماید.

مقرر شد هر وزارتخانه و سازمان قبل از اجرای هر برنامه پیوست سلامت مرتبط با کرونا برنامه مذکور را تدوین نماید تا از ازدحام جمعیت و افزایش مراجعات حضوری و در نتیجه انتشار بیماری جلوگیری به عمل آید.

همچنین در این جلسه مقرر شد در جلسه آینده فرمانده ستاد کرونا در تهران و نماینده استاندار تهران در خصوص وضعیت تهران و اقدامات انجام شده در زمینه کنترل کرونا، نماینده جمعیت هلال احمر در خصوص گزارش اجرای طرح شهید سلیمانی، نماینده وزارت راه و شهر سازی در خصوص کنترل کرونا در فرودگاه با تاکید بر فرودگاه مهرآباد، نماینده سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت صمت و نیروی انتظامی گزارش اقدامات خود را در زمینه کنترل کرونا ارائه نمایند.

بر اساس همین گزارش، مصوب شد با توجه به اهمیت جلسه عالی نظارت، اسامی وزارت خانه‌ها و سازمان‌هایی که در جلسه حضور ندارند به وزارت کشور اعلام گردد و جلسه آتی با حضور وزیر کشور و رئیس قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا برگزار گردد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر