۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۱۹۶۷
روزنامه واشنگتن پُست در یادداشتی به قلم خبرنگار مستقر خود در تل‌آویو خبر داد، «سازمان اطلاعات و عملیات ویژه» (موساد) رژیم صهیونیستی از طریق سریال‌های تلویزیونی جاسوس جذب می‌کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، یک روزنامه آمریکایی در یادداشتی خبر داد که سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی برای جذب نیرو از سریال‌های تلویزیونی استفاده می‌کند.

«شیرا روبین» خبرنگار حوزه فلسطین و رژیم صهیونیستی روزنامه واشنگتن پست که در تل‌آویو مستقر است، یادداشتی با این عنوان منتشر کرد: «موساد فوق محرمانه اسرائیل برای جذب (نیرو و جاسوس) به نتفلیکس، هولو و تلویزیون اَپِل نگاه می‌کند».

در ابتدای این یادداشت آمده است: «موساد سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل بعد از سال‌ها در سایه بودن، اکنون مدتی است هم در اخبار و هم در تریلرهای تلویزیون‌های پر طرفدار برای خود زمان پخش پیدا کرده است».

خبرنگار این رسانه آمریکایی که در تل‌آویو سکونت دارد، سپس به ترور شهید «محسن فخری زاده» دانشمند برجسته حوزه دفاعی و هسته‌ای ایران اشاره می‌کند و می‌نویسد: «در عرصه واقعی حیات، جزئیات عملیات‌های منسوب به اسرائیل کاملا عیان مطرح می‌شود موضوعی که قبلا هرگز سابقه نداشت».

این رسانه سپس به سریال‌ "تهران" اپل تی وی پلاس، "جاسوس" هولو و "پرچم دروغین" نتفلیکس با موضوع نقش آفرینی و اقدامات موساد اشاره می‌کند و می‌نویسد: «(در این سریال‌ها) از موساد به عنوان یک ماشین بی رحم و کارآمد یاد شده است».

اپل تی وی پلاس سرویس ارائه خدمات رسانه، فیلم و سریال اپل و نتفلیکس یک شرکت آمریکایی پخش آنلاین تولیدات نمایشی است و هولو، یک وبسایت ارائه آگهی و فیلم می‌باشد.

در یادداشت واشنگتن پست به نقل از «جاسوسان سابق» تصریح شد: «(موساد) این سازمان که زمانی فوق محرمانه کار می‌کرد، از علنی شدن (فعالیت‌هایش در سریال‌ها) استقبال کرده است».

به گفته این رسانه آمریکایی، «موساد به جذب کردن نیروها نیاز دارد. با توجه به توسعه سریع فناوری نظامی، موساد با حجم شدیدی از جا به جایی نیروها مواجه است که تاکنون هرگز شاهدش نبوده است».

روبین در ادامه مطلب خود نوشت: «موساد برای پر کردن مناصب به شدت نیازمند به تبحر بالا در جهان کنونی پیکار در صحنه سایبری، در حال رقابت با بخش خصوصی پر رونق و فعال در زمینه فناوری حاضر در اسرائیل است. کهنه سربازانی که زمانی حرفه خودشان را در زمینه خدمات ملی(اطلاعاتی) انجام دادند، حالا مشاغل خودشان را رها کرده و به سراغ استارت آپ‌های مجلل می‌روند یا خودشان استارت آپ راه می‌اندازند. شرکت‌های اسرائیلی ویز، ویکس، وایبر و دیگر شرکت‌ها توسط کهنه سربازان اطلاعاتی شروع به کار کردند».

خبرنگار حوزه رژیم صهیونیستی در روزنامه واشنگتن پست ادامه داد: «یوسی کوهن که متحد نزدیک بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و از سال ۲۰۱۶ مدیر موساد است، در پاسخ به این وضعیت (فعالیت کهنه سربازان و نیروهای زبده اطلاعاتی در شرکت‌های خصوصی) و بنا بر گزارش روزنامه اسرائیلی هاآرتص، دست به عملیات گسترده جذب نیرو زده و شمار اقدامات خرابکارانه این سازمان (موساد) را زیاد کرده و بودجه آن را هم به میلیاردها شِکِل افزایش داده است».

به گفته روبین، اقدامات موساد برای جذب نیرو شامل تشدید حضور در فضای شبکه‌های اجتماعی و همچنین انتشار قره چکانی اطلاعات تایید نشده درباره فعالیت‌هایش است.

در یادداشت واشنگتن پست به نقل از «جاسوسان سابق» آمده است که موساد از برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های با محتوای فعالیت‌های جاسوسی این سازمان استقبال و برای جذب نیرو استفاده می‌کند.

«آونر آوراهام» که ۲۸ سال افسر اطلاعاتی موساد بود، اکنون برای «سازمان اسطوره‌های جاسوسی» که یک شرکت مشاوره برای استودیوهای هالیوود است، کار می‌کند.

به ادعای این افسر اطلاعاتی سابق رژیم صهیونیستی، «افکار عمومی از میراث ما حمایت می‌کند. آنها به مردم اجازه می دهد که حس غرور کنند و به نسل آینده بیاندیشند. ما به عوامل بیشتری نیاز داریم».

در ادامه یادداشت منتشر شده در واشنگتن پست آمده است: «وبسایت جدید موساد که آوراهام به طراحی آن کمک کرد، هم این روحیه را در آغوش گرفته است. صفحه اصلی آن شامل یک نقل و قول بدون استناد به کسی است که در آن تصریح شده است: "ناگهان من خودم را در حال انجام کارهایی یافتم که شما فقط شاید در فیلم‌ها آنها را شاهد باشید"».
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر