۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۱۹۱۷
سرلشکر سلامی:
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه می‌توانیم نقشه ژنتیک انسانی را رمزگشایی کنیم، گفت: استقلال علمی منشأ اقتدار یک ملت است؛ زیرا علم سرمایه قابل انتقالی است و در محدوده مرز‌ها نمی‌توان آن را محدود کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از دفاع پرس، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه صبح امروز (دوشنبه) در جشنواره باقرالعلوم که در دانشگاه بقیةالله (عج) برگزار شد، اظهار داشت: یک کشور نمی‌تواند با توسعه جغرافیا بزرگ شود؛ چون وسعت جغرافیا محدود است؛ حتی منابع اقتصادی هم محدود است و به همین خاطر شاید فقط بتوان با دانش، ارزش‌های افزوده جدید به دست آورد.

وی ادامه داد: در واقع این‌ها دارایی‌های ثابت یک ملت هستند؛ پس باید عنصر دیگری باشد که به آن عظمت دهد و تصاعدی در جامعه جهانی ایجاد کند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اگر ذخایر علمی یک کشور رشد یابد، جامعه بزرگ می‌شود، افزود: در حالی که بیشتر جنبه‌های سیاسی، اقتصادی یا فرهنگی را عامل استقلال ملت‌ها در نظر می‌گیرند‌، اما باید گفت که استقلال علمی، منشأ اقتدار یک ملت است؛ زیرا علم سرمایه قابل انتقالی است و در محدوده مرز‌ها نمی‌توان آن را محدود کرد.

سردار سلامی تصریح کرد: دشمنانی داریم که همواره می‌خواهند ما را کوچک و عقب نگاه دارند؛ زیرا کشوری که عقب باشد، ضعیف و مجبور به تسلیم خواهد شد، اما اگر نیاز به دیگران نداشته باشد، حتی چنانچه در محاصره جهانی هم قرار گیرد، زنده می‌ماند.

وی بیان کرد: جوامع وقتی پیر می‌شوند که در گذشته خود باقی بمانند و این هم به سن افراد جامعه وابسته نیست، چون برای جوان بودن باید نو شد و هر روز شاخصه جدیدی یافت.

فرمانده کل‌سپاه تأکید کرد: ما می‌خواهیم مستقل باشیم؛ لذا استقلال در سلامت مهم است؛ چون امروز دارو هم به ما نمی‌دهند و حتی دانشمندان ما را نیز می‌کُشند؛ یعنی هر عامل رشدی را در کشور ما از بین می‌برند.

سرلشکر سلامی افزود: در واقع آن چیزی که مورد تهاجم دشمن قرار دارد، رشد علمی است؛ لذا این نقطه باید تقویت شود و اینکه تأکید داریم دانشگاه بقیةالله پرچم‌دار پیشرفت‌های شتاب‌دار و نوین پزشکی در سطح ایران و جهان باشد، از این منطق سر‌چشمه می‌گیرد؛ به همین جهت باید در تمام عرصه‌های علمی و دانشی به‌خصوص دانش پزشکی و سلامت تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم این‌تلاش‌ها در جهات مختلف ادامه یابد، گفت: پیشرفت فقط متعلق به بخشی از کره زمین نیست، بلکه هرکس تلاش کند، می‌تواند به پیشرفت دست یابد؛ البته در این راه برای حمایت هم محدودیتی نداریم.

فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه مرکز تحقیقات ژنتیک نور از جمله دستاورد‌های بزرگ سپاه محسوب می‌شود، اظهار داشت: وقتی می‌توانیم نقشه ژنتیک انسانی را رمزگشایی کنیم، درمان را راحت‌تر و دقیق‌تر می‌کنیم؛ لذا نباید در این رابطه عقب بمانیم.

سردار سلامی همچنین گفت: امروز نبرد برای کسب دانش، علم و فناوری است؛ البته تمایلی نداریم که همه مسایل را با مدل جنگ بیان کنیم، اما اقدامات دشمن باعث شده تا برای بیان مسایل از این‌گونه عبارات استفاده کنیم؛ به عنوان مثال امروز جنگ آب در جهان در حال شکل‌گیری است؛ زیرا آب را کشور‌ها به روی هم می‌بندند؛ بنا بر این تجربه نشان داده که هر جا تحت فشار بودیم، رشد یافتیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر