۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۶۱۹۱۰
مدیرکل پدافند غیرعامل هرمزگان در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان:
زينلي تختي با اشاره به پتانسيل و ظرفيت هاي فراوان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، گفت: مراکز مردم نهاد بستري مناسب براي معرفی پدافند غيرعامل و کارکردهاي آن به آحاد جامعه است.
به گزارش روابط عمومی پدافند غیرعامل استان هرمزگان، « محسن زینلی تختی » در دیدار حجت الاسلام « احمد پهلوانی » مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد هرمزگان، به تشریح فلسفه و تاریخچه شکل گیری پدافند غیرعامل پرداخت و اظهار کرد: مصون سازی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، افزایش پایداری ملی، رصد و پایش تهدیدات از مهمترین کلید واژه های فعالیت پدافند غیر عامل است.


مدیرکل پدافند غیرعامل استان هرمزگان با اشاره به اینکه در گذشته پالایشگاه ها، پل ها، اسکله ها و اماکن حیاتی و حساس از دارایی های نظام و کشور به شمار می رفتند، عنوان کرد: اما در رویکرد جدید، اعتقادات، اخلاقیات، پایبندی به نظام و تفکر دینی و انقلابی مردم نیز از سرمایه های کشور و نظام محسوب می شود.

وی ضمن معرفی کارگروه های مختلف پدافند، به معرفی کارکردهای هر یک از کارگروه ها پرداخت و گفت: مصمم هستیم که در ذیل کارگروه فرهنگی، از ظرفیت عظیم کانون های فرهنگی هنری مساجد بیش از پیش بهره مند شویم.

زینلی تختی با اذعان به اینکه متاسفانه قاطبه مردم شناخت جامعی از پدافند غیر عامل ندارند، تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد بستری مناسب برای معرفی پدافند غیرعامل و کارکردهای آن به آحاد جامعه است و می توانند نحوه مقابله با تهدیدات را به مردم آموزش دهند.

وی که سابقه چندین سال مدیریت کانون فرهنگی هنری در یکی از محلات شهر بندرعباس را در کارنامه دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به شناخت کامل از پتانسیل کانون های فرهنگی هنری مساجد، از ظرفیت بسیار بالای این مراکز آگاهی کامل دارم و کانون ها را بازوی پرقدرتی برای پدافند غیرعامل می دانم.

مدیرکل پدافندغیرعامل استان عنوان کرد: پدافند غیرعامل آمادگی دارد تا در صورت درخواست کانونها، دوره‌های آموزشی مختلف ازجمله سواد رسانه‌ای، سایبری، بیوتروریسم، جنگ اقتصادی، گام دوم انقلاب و ... را با هدف ارتقای دانش و آگاهی فعالان مسجدی برگزار کند.

حجت الاسلام « احمد پهلوانی »، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد هرمزگان نیز به ارائه گزارشی از ظرفیت کانون ها پرداخت و گفت: بیش از هزار و 70 کانون در هرمزگان وجود دارد که قریب به 140 هزار نفر از نوجوانان و جوانان استان عضو این مراکز هستند.

وی افزود: برخورداری از مدیرانی باانگیزه، جهادی، آتش به اختیار، دارای ایده و خلاق از ویژگی های بارز کانون های فرهنگی هنری مساجد است که امروزه به عنوان سرمایه ای عظیم در خدمت انقلاب اسلامی و نظام و کشور هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر