۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۱۸۷۱
آقایی مطرح کرد
مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی در نشست با معاون توسعه مدیریت منطقه آزاد ارس بر ضرورت تهیه طرح جامع مطالعات پدافند غیرعامل منطقه آزاد ارس تاکید کرد.
نشست صمیمی مدیرکل پدافند غیرعامل استان با معاون توسعه مدیریت منطقه آزاد ارس
به گزارش خبرنگار پایداری ملی از تبریز، محمدباقر آقایی، با اشاره به نمودهای عینی مفاهیم پدافند غیرعامل در طبیعت و خلقت انسان، بطوری که خداوند متعال اندامهای حساس بدن را در درون حفاظ‌هایی از جمله جمجمه و قفسه سینه قرار داده تا براحتی در برابر ضربات بیرونی آسیب نبینند و یا در طول تاریخ بشریت همواره موضوع پدافند غیرعامل به شکل های مختلف از جمله سکونت انسان ها در غارها، ساخت قلعه ها در ارتفاعات و کندن خندق و دیوار کشی اطراف شهرها و ... تجلی پیدا کرده است.

وی افزود: با توجه به این موارد، اهمیت و ضرورت موضوع پدافند غیرعامل بر کسی پوشیده نیست و از این رو بایستی تمهیدات حفاظتی لازم را در خصوص زیرساخت ها و سرمایه های حائز اهمیت کشور و بخصوص استان اتخاذ کرده تا در برابر تهدیدات و حوادث طبیعی و غیرطبیعی دچار آسیب نشده و فعالیت و خدمات رسانی آنها دچار اختلال نشود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان در بخش دیگر، به جنگ اخیر منطقه قره باغ و تهدیدات و خطرات ناشی از آن بر استانهای شمال غرب کشور و بویژه منطقه آزاد ارس اشاره کرد و افزود: این موضوع تا حدودی آسیب پذیری های موجود در استان را گوشزد کرد که بایستی دستگاه های متولی نسبت به رفع آنها و ارتقای ایمنی و مقاوم سازی زیرساخت ها اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به نقش حیاتی منطقه آزاد ارس در شرایط کنونی تحریم های ظالمانه بر علیه کشور و به عنوان سنگری مهم در برابر جنگ اقتصادی با دشمن بر لزوم تهیه طرح جامع مطالعات پدافند غیرعامل این منطقه تاکید کرد.

در این نشست غلامسین کریمی، معاون توسعه مدیریت منطقه آزاد ارس با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف پدافند غیرعامل در سطح منطقه از جمله در حوزه سایبری، ضمن استقبال از پیشنهاد مدیر کل پدافند غیرعامل استان در خصوص تهیه طرح جامع مطالعات پدافند غیرعامل منطقه ازاد ارس، بر پیگیری این موضوع تاکید و اظهار امیدواری کرد در آینده با توجه به رویکرد منطقه در خصوص اجرای طرح های پدافندی، زمینه تعامل و همکاری بیشتری با اداره کل پدافند غیرعامل استان فراهم شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر